Equium 7350S desktop PC met Intel 810e chipset en PentiumIII

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000

Equium 7350S wint op snelheid

Nieuwe Equium 7350S desktop PC uitgerust met de Intel 810e chipset en Pentium III processor.

Capelle a/d IJssel, april 2000 - De Toshiba Equium 7350S (slimline) desktop PC vervangt de bestaande Equium 7300S. Met de Intel 810e chipset en Pentium III processors van 667 tot 800 MHz beschikt de Equium 7350S over de nieuwste technologie.
Zoals alle modellen in de Equium 7000-serie is ook de Equium 7350S bij uitstek geschikt voor gebruik binnen middelgrote en grote organisaties. De *verwachte marktprijs voor de nieuwe Equium 7350S in de 500 MHz Celeron uitvoering start vanaf fl. 1.893,-- . Voor de Pentium III uitvoering op 667 MHz start de *verwachte marktprijs bij fl. 2.790,--. Genoemde prijzen zijn excl. btw.

Lage TCO
De Equium 7350S kan probleemloos worden opgenomen in omgevingen met de bestaande Equium 7300 desktops. Dat waarborgt de investeringen die eerder in deze systemen zijn gedaan. Andere efficiency verhogende elementen in de Equium 7350S zijn de Instant Access Door waarmee alle cruciale systeemcomponenten van buitenaf direct bereikbaar zijn, de NLX-architectuur, de ACPI power-managementfaciliteiten en de standaard aanwezige LAN-management-instrumenten.

Winnen op snelheid
De nieuwe Equium 7350S wordt geleverd met Pentium III processors op 667 tot en met
800 MHz. De systeembus opereert op 133 MHz. De communicatie met de harde schijf

- in opslagcapaciteit variërend van 10 tot 20 GB - geschiedt op 66 MB/s. Deze specificaties maken de Equium 7350S tot één van de snelste systemen van dit moment.

Multimedia
Naast de harde schijf en een diskettestation beschikt de Equium 7350S ook over een CD-ROM speler. Ten opzichte van eerdere modellen is de snelheid daarvan verhoogd tot 48-speed. Het systeem kan bovendien eenvoudig worden uitgerust met een snelle, 12-speed DVD-ROM speler. De op het moederbord geïntegreerde geluidskaart - die daardoor géén beslag legt op een uitbreidingsslot - completeert de uitgebreide multimedia-faciliteiten van het systeem.

* Toshiba verkoopt haar producten uitsluitend via haar dealerkanaal. Exacte end-user prijzen zullen door de Toshiba partners worden gecommuniceerd naar de markt.

Uitbreidingsmogelijkheden
Eveneens op het moederbord geïntegreerd zijn twee USB-poorten, zodat ook de nieuwste randapparatuur snel kan worden aangesloten. Verder zijn er standaard twee PCI-slots aanwezig en - mits niet in gebruik door een CD- of DVD-ROM speler - één vrij standaard
5 1/4 " uitbreidingsslot. Zoals gebruikelijk in de Equium 7000-serie kan ook het nieuwe systeem desgewenst ‘af fabriek’ worden voorzien van een op het moederbord geïntegreerde 10/100 Mb auto-sense Ethernet netwerkaansluiting. Voordeel daarvan is dat die dan geen uitbreidingsslot in beslag neemt.

Windows
De Equium 7350S beschikt standaard over zowel Windows 95 als Windows 98 voorgeïnstalleerd op de harde schijf. Als het systeem voor de eerste keer wordt opgestart, kan de beheerder of gebruiker het gewenste besturingssysteem selecteren. Bij de bestelling van het systeem kan worden aangegeven of de gewenste voertaal van het besturingssysteem Engels, Frans of Nederlands is. Op verzoek kan bij de bestelling in plaats van de combinatie Windows 95/98 ook worden gekozen voor Windows NT 4.0 of Windows Professional 2000.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Martin Middelkoop, product manager desktops en servers Telefoon: 010-2882363, E-mail: (martin.middelkoop@toshiba.nl)

Noot voor redacties