Politiebericht Brabant-Noord

Datum nieuwsfeit: 05-04-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 5-04-2000
Persbericht district De Leijgraaf

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL Een 28 jarige inwoonster van Veghel is dinsdagmiddag rond 16.50 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Kennedylaan in Veghel. De vrouw wilde vanaf de Vanderlandenlaan de Kennedylaan oprijden. Op hetzelfde moment draaide een 57 jarige automobilist uit Veghel vanaf de Rijksweg de Kennedylaan op. De vrouw is met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht. AANHOUDING Een 16 jarige inwoner van Uden is dinsdagavond aangehouden op verdenking van diefstal van geld. De jongen bleek uit een kleedruimte van een sportschool in Volkel geld te hebben weggehaald. Het gestolen geld werd in de schoen van de verdachte aangetroffen. Na verhoor is hij met een proces-verbaal op zak naar huis gestuurd. CONTROLE SNELHEID Tijdens een snelheidscontrole op de Julianastraat in Boekel controleerde de politie dinsdagmiddag de snelheid van 676 passerende voertuigen. 96 bestuurders reden te hard waarvan de hoogst gemeten snelheid 84 km/u. bedroeg. Op de Klarinetstraat in Uden zijn dinsdag 32 bestuurders bekeurd omdat zij te hard reden. De snelheid van 242 voertuigen is gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 72 km/u. INBRAAK AUTO VEGHEL Bij een inbraak in een auto aan de Sparrelaar te Veghel in de nacht van 3 op 4 april 2000 is de autoradiocdspeler weggenomen. Waarde f 550,- De daders vernielden het portierslot.