QuickTime TV Apple uitgebreid met muziek- en videokanalen

Apple Benelux

QuickTime TV van Apple uitgebreid met 10 nieuwe muziek- en videokanalen
Sony Music en ZDTV belangrijkste nieuwe QTV-aanwinsten
Bunnik, 6 april 2000 - Apple heeft vandaag tien nieuwe kanalen toegevoegd aan haar QuickTime TV-netwerk (QTV), het beste netwerk voor de streaming van beeld en geluid op het Internet. De nieuwe kanalen betekenen een nog veelzijdiger programmering van QTV, met internationale informatie, muziek van zowel grote als zelfstandige labels, economisch nieuws, gezondheidsinformatie, comedy's en korte films. Nieuwe kanalen van QTV zijn onder andere: Beggar's Banquet Records, Caroline's Comedy Club, Cipher New Media, het Engelse Global Music Network, het Franse HyperTunez, IFILM, Oddcast, Pitch TV, Sony Music en ZDTV.

"QuickTime TV is het beste amusementsnetwerk van het Internet", aldus Philip Schiller, Apple's vice president voor Worldwide Product Marketing. "QTV streamt momenteel meer dan 40 eersteklas muziek-, video- en nieuwskanalen van prominente aanbieders rechtstreeks naar het bureaublad van de Macintosh of pc. En dat alles geheel gratis."

"Wij zijn bijzonder blij dat ons Video Music Network nu ook deel uitmaakt van het indrukwekkende gezelschap van kanaalpartners op het QuickTime TV-netwerk", aldus J. David Waldman, vice president NewTechnology and Business Development van Sony Music Entertainment. "Inmiddels streamen wij al zo'n vijf jaar beeldmateriaal via QuickTime op de Sony Music-website en wij vinden het geweldig dat alle QuickTime-gebruikers vanaf vandaag dankzij de geavanceerde QuickTime-technologie een uniek kanaal kunnen bekijken waarop de volledige videoclips van hun favoriete artiesten worden vertoond."

"ZDTV.com is 's werelds grootste leverancier van streaming video op het gebied van technologie, Internet en digitale zaken, en is een belangrijk onderdeel van onze geïntegreerde TV- en webprogrammering", aldus Greg Drebin, senior vice president Programming and Production van ZDTV. "Wij zijn dan ook blij dat wij ons ZDTV-aanbod via het QuickTime TV-netwerk kunnen leveren."

De nieuwe kanalen maken deel uit van het groeiende aantal vooraanstaande muziek-, video- en nieuwaanbieders op het QTV-netwerk, zoals ABCNEWS.com, BBC WORLD, Bloomberg, Disney.com, ESPN.com, FOXNews.com, FOXSports.com, HBO, The Knitting Factory, NPR, Rhino Records, RollingStone.com, VH1, Virgin Radio, Warner Bros. Records, Inc., The Weather Channel en WGBH Boston.

Macintosh en Windows-gebruikers kunnen het gevarieerde aanbod van QTV bekijken met behulp van de QuickTime 4 Player van Apple, die gratis kan worden gedownload van www.apple.com/quicktime.

Over Apple

Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple zet zich nu in om de beste personal computer ervaring te bezorgen aan studenten, docenten en creatieve professionals over de hele wereld en dit met Apple's innovatieve apparatuur, programmatuur en Internetdiensten.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple: www.apple.com/ Voor informatie over Apple Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/nl/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Steven Van den Eynde
Press Relations Apple Benelux
Buro & Design Center, box 100
Heizel Esplanade 1,
1020 Brussel, België
Tel: +32 (0)2-474-42-57
Fax: +32 (0)2-474-43-00
Email: (vandeneynde.s@euro.apple.com)

Copyright © 2000 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden.