De Bouwsite voor particulieren met bouwplannen

Datum nieuwsfeit: 06-04-2000
Onderwerp: De Bouwsite, een nieuwe referentie op het internet voor kandidaat bouwers

Auteur: Kristel Willemse
E-mail: kristel@b-scene.be
Bedrijf: B-Scene
Adres: Wontergemstraat 31
Plaats: 8720 Dentergem
Tel.: 051/63 61 35
Fax: 051/63 61 51

De Bouwsite (www.bouwsite.be) is een nieuwe website op het internet, die zich specifiek richt tot particulieren met (ver)bouwplannen. Op de site vindt de kandidaat bouwer alle informatie die hij nodig heeft om zijn plannen te realiseren. De Bouwsite loopt in samenwerking met de Vlaamse Confederatie Bouw (VCB).

De site bevat een volledige bouwgids, vanaf de voorbereidende fase over het eigenlijke bouwproces tot en met de afwerking, die tot doel heeft de lezer objectieve informatie te geven over elke stap in het bouwproces, met voor- en nadelen van alle mogelijkheden. De bouwgids is eenduidig afgestemd op particulieren en overzichtelijk opgesteld in een klare en duidelijke taal. De gids is geschreven door een onafhankelijke redactie met jarenlange ervaring in de woningbouw. Een belangrijk luik van de site zijn overzichtslijsten, waar men per regio architecten, aannemers en producenten en verdelers van bouwmaterialen kan terugvinden.

Daarnaast bevat de site een overzicht van alle beurzen in Belgie die interessant kunnen zijn voor wie bouwplannen heeft, of bezig is met de inrichting van zijn huis. Een vierde luik omvat links naar andere interessante websites rond dit thema, en verder is er ook een gedeelte dat doorverwijzingen bevat naar sites waar zoekertjes voor aan- en verkoop van woningen en gronden te vinden zijn.

De Bouwsite zal verder uitgroeien tot een geollustreerd on-line bouwnaslagwerk met objectieve informatie voor kandidaat bouwers en verbouwers, gratis toegankelijk via het internet.