Overeenkomst Microsoft met Quios voor mobiel Internet

Datum nieuwsfeit: 06-04-2000
Microsoft sluit overeenkomst met Quios voor het aanbieden van mobiele Internet-diensten via MSN Nederland

Schiphol-Rijk, 6 april 2000 - Microsoft heeft een overeenkomst gesloten met Quois, 's werelds grootste onafhankelijke aanbieder van mobiele Internet-diensten, voor het gezamenlijk aanbieden van mobiele diensten via de MSN-website in Nederland. In het kader van deze overeenkomst zal Quois haar diensten in het Engels en Nederlands aanbieden, waaronder SMS (Short Message Service) en weerberichten, onder de gezamenlijke merknaam 'MSN Mobile powered by Quois'. Al deze diensten zullen toegankelijk zijn via MSN.nl (www.msn.nl).

Quios is een nieuwe onderneming uit San Francisco die de eerste website voor wereldwijde mobiele communicatie heeft opgezet. Leden kunnen hier online tekstberichten schrijven en deze direct versturen naar een mobiele telefoon, waar ook ter wereld. Met de groepsberichten-functie is het mogelijk om contact te houden met familie, vrienden, zakenrelaties en andere bekenden met gemeenschappelijke interesses. Zo ontstaan nieuwe groepen van mobiele gebruikers die via één druk op de knop bereikbaar zijn. Op korte termijn zal ook het nieuwe WAP (Wireless Application Protocol) -technologie worden ondersteund, waarmee gebruikers via het web berichten kunnen beantwoorden en met hun mobiele telefoon adressenbestanden kunnen beheren.

Microsoft werkt momenteel samen met Quios aan het volledig lokaliseren van de diensten en streeft ernaar de site nog in het tweede kwartaal van dit jaar te lanceren. Additionele diensten die specifiek zijn afgestemd op de lokale behoeften zullen later worden toegevoegd. Daarbij gaat het om zaken zoals lokale evenementenagenda's, verjaardagen, horoscopen, beursinformatie en mobiele e-mail.

Marc Vanlerberghe, CEO en oprichter van Quois, zegt: "Deze samenwerkingsovereenkomst met Microsoft onderstreept de vooraanstaande positie van Quios in de markt voor draadloze Internet-diensten. De versmelting van draadloze technologieën en Internet heeft een zeer grote aantrekkingskracht voor zowel bestaande als nieuwe web-ondernemingen. Quios helpt deze organisaties bij het uitbreiden van hun bereik naar het mobiele publiek. De komende maanden zullen we dan ook nieuwe overeenkomsten bekendmaken."

"De Europese MSN-portals groeien zeer snel en via deze samenwerkingsovereenkomst met Quios kunnen we nu ook de mobiele gebruikers bereiken. Zo wordt de groei verder gestimuleerd, door het aanbieden van belangrijke nieuwe diensten aan onze klanten," zegt Hans van der Meer, marketing manager Consumer Group Microsoft Benelux.

Quois Inc.
Quois (uitspraak: 'Kee-Os'), is een online organisatie die diensten aanbiedt aan mobiele gebruikers over de hele wereld. Quois biedt haar leden direct berichtenverkeer van en naar mobiele apparaten, up-to-date content en diensten van partners. Quois is de eerste 'mobile hub', die gebruikers in staat stelt om de toegang tot hun mobiele telefoon te beheren via de Quois-website. Het bedrijf is niet afhankelijk van technologieleveranciers of aanbieders van mobiele communicatiediensten en biedt haar partners verbindingen met gebruikers van mobiele telefoons over de hele wereld, via
150 verschillende netwerken. De Quios-gemeenschap maakt momenteel een exponentiële groei door en telt inmiddels ruim 400.000 geregistreerde gebruikers. Maandelijks worden 30 miljoen pagina's opgevraagd van de website van het bedrijf . Quios heeft onlangs een tweede reeks investeringen ontvangen, ter waarde van $16 miljoen, afkomstig van onder andere Draper Fisher Jurvetson, Europa@web en Integral Capital Partners. Meer informatie is te vinden op www.quois.com.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.
Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 -
704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.