Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: omgeving Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 06-04-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 6-04-2000 2e Persbericht 6 april 2000

Berichten uit de regio

Mierlo: Letsel Duitse chauffeur valt mee
De verwondingen van de Duitse vrachtwagenchauffeur die donderdagmorgen op de A67 met zijn vrachtauto achter op een andere vrachtauto reed vallen mee. Hij is in het St. Annaziekenhuis opgenomen met een gebroken borstbeen. De chauffeur is een 45-jarige man uit Wartmannsroth. De chauffeur van de vrachtauto waar hij tegen aan reed is een 35-jarige man uit het Duitse Klein Swiesow. Hij raakte niet gewond. Door de aanrijding werd zijn vrachtauto tegen een voor hem rijdende personenauto geduwd. De bestuurster van deze auto, 60 jaar uit Kinrooi, raakte evenmin gewond.

Geldrop: Aanrijding fiets bromfiets
Bij een aanrijding op de Mierloseweg is donderdag om 13.45 uur een 73-jarige fietser uit Mierlo licht gewond geraakt. De man fietste over het fietspad in de richting van Geldrop en toen een 17-jarige Helmondse bromfietser hem wilde passeren week de fietser uit naar links. De fietser kwam ten val en liep enkele schaafwonden op. Hij kon na behandeling op de EHBO in het ziekenhuis weer naar huis.
Riethoven: Problemen bij sloop
Donderdagmorgen is aan de gemeente Bergeijk assistentie verleend bij de sloop van de onderbouw van de Keersopperwatermolen aan de Keersop. Er werd bestuursdwang toegepast. De eigenaar van de molen, een 48-jarige man uit Veldhoven en zijn 21-jarige zoon waren bij de molen aanwezig maar zij wilden niet meewerken. De vader weigerde de poort die toegang geeft tot het terrein open te maken. Hij werd aangehouden, maar hij verzette zich. De zoon probeerde ook de aanhouding van zijn vader te beletten. Het mocht niet baten, vader werd naar het politiebureau gebracht. De zoon vluchtte de molen in en klom door het dakraam en ging op het dak zitten. Hij werd gemaand van het dak te komen, maar hij weigerde dat. De sloopwerkzaamheden konden zo ook beginnen en deze werden onder politietoezicht om 14.45 uur afgerond. De zoon zat toen nog steeds op het dak, maar kwam uiteindelijk toch naar beneden. Hij ging vrijwillig mee naar het bureau. Na verhoor en uitreiking van een dagvaarding konden vader en zoon naar huis.
Maarheeze: Snelheidscontrole
De politie van Cranendonck heeft donderdag van 10.15 tot 12.30 uur een snelheidscontrole gehouden op de Sterkselseweg. Er passeerden 210 voertuigen waarvan er 15 te snel reden. De snelste reed 100km/u. De toegestane snelheid is 80 km/u.