Jorritsma geeft startsein voor nieuw Twinning complex

Datum nieuwsfeit: 06-04-2000
Nu al 7 bedrijven in nieuwe Twinning Center Eindhoven

Minister Jorritsma geeft startsein voor nieuw Twinning complex

Amsterdam, 6 april 2000 Twinning heeft vandaag het nieuwe Twinning Center Eindhoven officieel geopend. Mw. A. Jorritsma-Lebbink, minister van Economische Zaken, heeft de openingshandeling verricht.

Twinning startte in Eindhoven ruim een jaar geleden in een voorlopige behuizing op het terrein van de Technische Universiteit Eindhoven (TUE). In het nieuwe gebouw zijn de volgende Twinning bedrijven gevestigd: www.channelzoo.com (webradio); www.factoryzoo.com (uitvoerende producenten in E-business); www.intrasites.com (Intranet-, Internet- en ASP-solutions); www.in2Sports.net (meten van sportprestaties, trainingsprogramma’s op het gebied van sport, fitness en gezondheid); www.metaobjects.net (object oriented software framework developer); www.siennax.com (Application Service Provider); www.urmusic.com (muzikanten-community). Buiten Twinning Center Eindhoven zijn op dit moment nog twee Twinning bedrijven actief in deze regio: www.acriter.com (ontwerp en implementatie van op Java gebaseerde netwerkoplossingen), www.aurelon.com (ontwikkelaar van grafische software).

“In de regio Eindhoven zien we een sterke stijging van het aantal businessplannen. We verwachten dan ook op korte termijn veel Twinning companies te mogen begroeten in het nieuwe pand. De huidige bedrijven groeien zo snel dat ze naar verwachting binnen een jaar gaan plaats maken voor nieuwe Twinning bedrijven”, aldus Jan Uylings, Area Director Twinning Zuid-Nederland. “Ik ben blij met dit nieuwe Twinning Center aangezien de tijdelijke huisvesting al geruime tijd volledig vol zat. Dit biedt weer ruimte aan vele nieuwe starters binnen een regio waar technologie leading is”.

Regio Eindhoven:
Het Twinning Center in Eindhoven wordt ondersteund door de Gemeente Eindhoven, de provincie Noord-Brabant, de Technische Universiteit Eindhoven, Philips, ASML, de Rabobank en NV BOM. NV REDE steunt het initiatief met de inbreng van haar contacten en regionale netwerk. De huidige nieuwbouw van dit Twinning Center Eindhoven aan de rondweg een spraakmakend gebouw van het Eindhovense bureau Thomassen Vaessen Architecten is vijf etages hoog en biedt naast kantoorruimte de modernste infrastructuur aan ruim 25 startende innovatieve ICT-bedrijven.
Over Twinning:
Twinning investeert in veelbelovende innovatieve ICT start-ups en versnelt de groei van deze start-ups door middel van de Twinning formule: startkapitaal, internationaal netwerk, professionele adviseurs en huisvesting en de optimale ondersteuning door onze internationale Business Partners. Snelheid, lef en ondernemerschap vormen de basis van het succes van zowel Twinning als de Twinning companies. Twinning heeft inmiddels in zo’n 40 bedrijven geparticipeerd. Meer informatie over Twinning vindt u op: www.twinning.com.
Voor meer informatie kunt u terecht bij:
Text 100 BV Twinning Jeroen Breuer Diederik Reitsma Tel.: 020 - 5304338 Tel: 020 - 8884018 Fax: 020 - 5304331 Fax: 020 - 8884311 E-mail: (Jeroenb@text100.nl) E-mail: (diederik.reitsma@twinning.nl)