Impuls Palm OS als toonaangevend handheld computer platform

Datum nieuwsfeit: 06-04-2000
Palm registreert 50,000 ontwikkelaars

Palm OS krijgt impuls als toonaangevend handheld computer platform

Maarssen, 6 april 2000 -- Palm, Inc. kondigt aan dat meer dan 50,000 ontwikkelaars zich reeds ingeschreven hebben om aanvullende oplossingen voor het Palm OS platform te ontwerpen. Deze belangrijke gebeurtenis benadrukt het gezag van Palm OS als meest gebruikte platform in de markt voor handheld computers.

De mondiale ontwikkelaars van Palm bieden reeds duizenden mobiele toepassingen en honderden randapparaten die een geheel nieuwe markt ontsluiten, van aandelenhandel via Internet tot levering van medicatie en reisgidsen. Tevens heeft Palm samenwerkings-overeenkomsten met een groot aantal softwareleveranciers en worden Palm OS-licenties verstrekt aan sommige van de meest innovatieve bedrijven en marktleiders op het gebied van elektronica voor consumenten, zoals Nokia en Sony.

Palm beseft dat haar succes niet alleen gebaseerd is op haar vervaardiging van moderne producten met een invloedrijk handheld besturingssysteem, maar ook op de doortastende, creatieve en enthousiaste ondersteuning van haar ontwikkelaars. De enorme groei in het aantal Palm OS-ontwikkelaars (meer dan 500% in het afgelopen jaar) is een bewijs van de vitaliteit van de Palm-economie.

Over Palm
Palm, Inc. is marktleider in personal companion devices (IDC, december 1999). Deze toonaangevende leverancier produceert handheld computers zoals de Palm III, Palm V en Palm VII (slechts in Amerika verkrijgbaar). Het Palm Computing platform is de belangrijkste handheld ontwikkelomgeving en vormt de basis voor marktleidende handheld computers van Palm, Inc. en voor producten van de strategische partners van Palm, zoals IBM, QualCOMM, Franklin Covey, Handspring en Symbol Technologies. De handheld oplossingen van Palm zijn ontworpen om de toenemende mobiliteit en geografische verspreidheid van informatiemanagement te ondersteunen. Zodoende kunnen gebruikers de meest kritische informatie in hun binnenzak meedragen. Voor meer informatie bezoek onze Web site: www.palm.com.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: 0187 - 470 233