Libertel sluit af met recordgroei aantal nieuwe klanten

Vindplaats 2

LIBERTEL

www.libertel.nl

Libertel sluit explosief jaar af met recordgroei

Libertel sluit af met recordgroei aantal nieuwe klanten

Maastricht, 7 april 2000 - Libertel N.V. heeft over het gehele boekjaar, dat loopt van april 1999 tot en met maart 2000, een netto toename gerealiseerd van ongeveer 1,1 miljoen nieuwe klanten. Deze toename is een record omdat er nog nooit eerder in één jaar zo veel nieuwe klanten werden verworven dan in enig ander jaar in het bestaan van Libertel.
In het kwartaal dat eindigde op 31 maart 2000 werden ongeveer 271.000 nieuwe klanten verworven. Deze groei betekent ook de grootste toename van het aantal klanten in het eerste kwartaal in de geschiedenis van Libertel.
Libertel's klantentotaal bedraagt op dit moment ongeveer 2,5 miljoen, dit is een toename van 76% vergeleken met een jaar geleden. Het geschatte totale marktaandeel bedraagt ongeveer 32%.
Libertel iZi (pre-paid) blijft aanzienlijk groeien; in het afgelopen kwartaal dat op 31 maart eindigde, kwamen er ongeveer 253.000 nieuwe iZi gebruikers bij. Op dit moment maken meer dan 1,6 miljoen Libertel klanten gebruik van deze service. De groei was voornamelijk het gevolg van Libertel's iZi marketing-initiatieven in het afgelopen kwartaal en jaar, zoals het introduceren van nieuwe en lagere tarieven, de introductie van internationale gespreksmogelijkheden en het toevoegen van SMS verzendfaciliteiten.

Naast Libertel's sterke groei van het aantal pre-paid klanten, was er tijdens het eerste kwartaal van 2000 ook sprake van een aanzienlijke groei in het aantal post-paid klanten. Het totaal aantal post-paid klanten kwam uit op 839.000. Het merendeel van deze groei vond plaats via de eigen verkoopkanalen van Libertel en kwam mede tot stand dankzij Libertel's kennis van de markt en het vermogen van het bedrijf om klanten de vereiste producten en diensten te kunnen leveren. Nieuwe producten en diensten waarin dit vermogen duidelijk tot uitdrukking komt zijn o.a.: de introductie van vereenvoudigde contracten met duidelijke tariefstructuren voor zowel lokale, nationale als internationale gesprekken, het nieuwe Libertel Budgettarief waarmee mobiel gebeld kan worden tegen een vast telefoontarief, Libertel's mobiele toegang tot Bedrijfsnetwerken (Corporate LAN Access) en het voeren van GSM-gesprekken via Internet.

In een commentaar zei John de Wit, Voorzitter directie Libertel N.V.:

'Het is stimulerend om te zien hoe in een markt met vijf partijen die mobiele telefonie aanbieden, Libertel op dit moment sneller groeit dan ooit tevoren. Wij hebben net het meest explosieve jaar en eerste kwartaal in onze geschiedenis afgesloten. Dit toont eens temeer de kracht van het merk Libertel, de hoogwaardige kwaliteit en dekking van het netwerk, de excellente customer service en de innovatieve produkten en diensten. Het geeft bovendien aan dat Nederlandse consumenten steeds meer de voordelen zien van persoonlijke mobiele communicatie voor zowel spraak- als datatoepassingen.'
Profiel Libertel N.V.
Libertel N.V., gevestigd in Maastricht, is de op een na grootste aanbieder van mobiele telefoondiensten in Nederland. Op 16 november
1999 maakte Libertel haar half-jaarcijfers bekend (over de periode 1 april tot en met 30 september 1999) en rapporteerde een nettowinst van NLG 58 miljoen (EUR 26 miljoen). Libertel zal op 30 mei 2000 de jaarcijfers voor het op 31 maart 2000 geëindigde boekjaar publiceren.

Libertel is voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone AirTouch groep. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs.

Voor meer informatie:

Arie de Zeeuw,
Corporate Public Relations, Libertel N.V.: 043 355 79 75
Mike Gallentine,
Investor Relations, Libertel N.V.: 043 355 71 79
www.libertel.nl voor financiële presentaties, resultaten en persberichten.

07 apr 00 09:45