Ir. Hoebert nieuwe voorzitter Vereniging Golfkarton

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000

VERENIGING GOLFKARTON

Nieuwe voorzitter vereniging Golfkarton

Het Bestuur van de Vereniging Golfkarton heeft per 1 april 2000 de heer Ir. W.J.M. Hoebert benoemd tot haar nieuwe voorzitter. De vacature was ontstaan door het vertrek van Drs. P.T.M. de Vreede, die een nieuwe functie binnen zijn bedrijf Kappa Packaging heeft aanvaard, waarin hij verantwoordelijk wordt voor de 'nieuwe markten'.
Wim Hoebert (49 jaar) is Algemeen Directeur van Kappa De Zeeuw Golfkarton B.V. te Eerbeek. Hij treedt aan in een periode, dat de golfkartonindustrie met sterke papierprijsstijgingen te kampen heeft. De grondstof papier bepaalt voor ongeveer de helft de waarde van een golfkartonverpakking. Sinds juli vorig jaar zijn sommige papiersoorten met 45% gestegen. De laatste prijsverhogingen (+ 10%) vonden begin deze maand plaats.

De Vereniging Golfkarton behartigt de belangen van de Nederlandse Golfkartonindustrie. De Vereniging kent 10 leden die meer dan 95% van de Nederlandse golfkartonproductie realiseren. Hier zijn direct + 2700 medewerkers bij betrokken.
De Nederlandse golfkartonindustrie produceert jaarlijks ruim 1 miljard m2 golfkarton en verwerkt deze tot 1,7 miljard dozen en trays. Golfkarton is veruit de meest gebruikte transportverpakking. Ruim de helft is bestemd als verpakking voor de voedingsmiddelenindustrie.
Voor nadere inlichtingen:
Vereniging Golfkarton