Volledige informatie op internetsite Zorgpasgroep

Stichting Patiëntenbeweging & Informatietechnologie Nederland

Zorgpasgroep heeft eigen site

De toegang tot zorg

Iedereen is gebaat bij een betere gezondheidszorg in Nederland. Het kunnen beschikken over meer en volledige informatie geeft zorgaanbieders de mogelijkheid om de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening te vergroten. Daarnaast betekent een effectievere communicatie van zorgaanbieders en zorgverzekeraars een vereenvoudiging van de vaak omslachtige administratieve procedures.

Om deze betere zorg daadwerkelijk te realiseren, heeft een groot aantal organisaties van patiënten, artsen, ziekenhuizen, paramedici en zorgverzekeraars in 1999 de handen in een geslagen. Verenigd in de Zorgpasgroep (ZPG) hebben zij het initiatief genomen tot de ontwikkeling van het ZPG-concept. Wat dit concept inhoudt, alsmede de stand van zaken, perspublicaties en de nieuwsbrieven, leest u in het algemene deel van de site.

Daarnaast kunnen bestuurders voor de organisatorische en bestuurlijke aspecten van ZPG terecht bij "Organisatie". Bezoekers die interesse hebben in de IT-kant van ZPG en het ZPG-concept, treffen een en ander onder "IT in de zorg" waar ondermeer een deel is gewijd aan het technisch ontwerp van de infrastructuur. Zorgaanbieders en zorgconsumenten kunnen onder "Gebruik in praktijk" uitleg vinden over de voordelen van het ZPG-concept en antwoorden op veel gestelde vragen. Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben dan treft u onder "Contact" de gegevens om ons te bereiken. ZPG zet zich in voor een zorg zonder zorgen. Wij vertrouwen op uw steun!