Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Janssen‘s eerste kennismaking met Suzuka

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
E-mail service t.a.v. sportredactie (afd. motorsport) en sponsors
7 april 2000; 1e Trainingsdag GP wegrace Japan ­ Suzuka
VAN DEN GOORBERGH TEST NIEUWE ONDERDELEN

JANSSEN’S EERSTE KENNISMAKING MET SUZUKA

De 1e trainingsdag van de Grote Prijs van Japan is er voor Rizla+ coureurs Jurgen van den Goorbergh en Jarno Janssen een geworden van testen, uitproberen en wennen aan het circuit. 500cc Coureur Jurgen van den Goorbergh kreeg van race-afdeling HRC een set nieuwe, grotere, carburateurs voor zijn tweecilinder Honda. “Dat moet normaal gesproken een voordeel kunnen zijn, maar het is enorm zoeken naar een juiste afstelling van de Keihin carburateurs”, opent de 31-jarige Bredanaar, die een voorlopige 18e startplaats bezet. “Het staat heel dicht bij elkaar. Als ik er een seconde afrij sta ik zondag twee startrijen verder naar voren, en daar ga ik voor. Zaterdag testen we ‘s morgens in ieder geval nog met de nieuwe carburateurs, en als dat geen voordelen biedt, stappen we over naar de situatie zoals die in Zuid Afrika en Maleisië uitstekend voldeed”, licht Van den Goorbergh de te volgen strategie voor de beslissende 2e trainingsdag toe. Chef technicus Hans Spaan was met zijn crew tot ’s avonds laat aan het werk in de pitbox op het snelle circuit van Suzuka. “ten opzichte van de ochtendtraining was Jurgen vanmiddag 1,2 seconden sneller, maar de kopmannen verbeterden hun tijd eveneens. Als we zaterdagmorgen alle facetten hebben uitgetest, prepareren we de machines dusdanig dat Jurgen in de 2e tijdtraining weer een gooi kan doen naar de 3e of 4e startrij”, rekent Spaan, die in zijn eerste jaar in de 500cc iedere GP weer alle afstellingsgegevens van nul af aan moet opbouwen. Gezien de 11e en 10e trainingstijd van Jurgen in de eerste 2 GP’s van dit seizoen, zijn Spaan en Van den Goorbergh daartoe in staat.


250cc Rizla+ teammaat Jarno Janssen kwam vandaag voor het eerst in actie op het moeilijke stuurcircuit. Vorig jaar reed Janssen in zijn 1e GP-seizoen de Japanse GP op het Twin Ring Motegi circuit nabij Tokio, dat per jaar wisselend met Suzuka als decor voor de mondiale GP-circus op de kalender staat. “Dan heb je dus niet het voordeel dat je de baan al kent, en dat is zeker hoer een nadeel”, opent Janssen. “Er rijden alleen al 6 Japanse wildcard-rijders mee op fabrieksmateriaal, dus die zitten normaalgesproken voor je. En het bijna 6 km lange circuit is technisch heel moeilijk. Nergens ter wereld tref je zo’n grote hoeveelheid ‘blinde’ bochten aan als hier. En dan moet je echt de weg goed kennen, wil je alle bochten voluit kunnen nemen. Ik ga wel keer op keer iedere ronde sneller rond en heb slechts twee TSR-Honda’s voor me. Ik draai zoveel mogelijk rondes om aan de baan te kunnen wennen, en zal morgen zeker nog 1 of 2 seconden van mijn tijd afrijden”, voorspelt Janssen, die beide trainingen op vrijdag als allereerste coureur aan de training begon, en zo de televisie camera’s ook lange tijd op hem gefocussed zag.

Tijdsverschil met Japan is 7 uur: start 250cc race 05.30 uur en 500cc race 07.00 uur.

Trainingstijden 500cc na de 1e dag:

1. Kenny Roberts jr, USA, Suzuki 2.06,679; 2. Max Biaggi, I Yamaha
2.07,754; 3. Jeremy McWilliams, GB, Aprilia 2.07,814; 4. Ryo Akira, J, Suzuki 2.07,871; 5. Tadayuki Okada, J, Honda 2.08,901; 6 Norick Abe, J, Yamaha 2.07,965; 7. Garry McCoy, Aus, Yamaha 2.08,104; 8. Nobuatsu Aoki, J, Suzuki 2.08,242; 9. Alex Crivillé, E, Honda 2.08,426; 10. Alex Barros, Bra, Honda 2.08,512; 18. Jurgen van den Goorbergh, NL, Rizla+ Honda 2.10,795;

Trainingstijden 250cc na de 1e dag:

1. Tohru Ukawa, J, Honda 2.08,872; 2. Daijiro Katoh, J, Honda 2.09,048;
3. Olivier Jacque, F, Yamaha 2.09,243; 4. Shinya Nakano, J, Yamaha
2.09,319; 5. Naoki Matsudo, J, Yamaha 2.10,036; 6. Noboyuki Ohsaki, J, Yamaha 2.10,055; 7. Ralf Waldmann, D, Aprilia 2.10,211; 8. Marco Melandri, I, Aprilia 2.10,319; 9. Taro Sekiguchi, J, Yamaha 2.11,261;
10. Franco Battaini, I, Aprilia 2.11,303; 29. Jarno Janssen, NL, Rizla+ Honda 2.14,014;

Voor meer informatie:

Rizla+ Grand Prix Team
Carla Molenaar 06-51238108

www.motograndprix.com
www.vdgoorbergh.com


135277b.jpg

E-mail service t.a.v. sportredactie (afd. motorsport) en sponsors
7 april 2000; 1e Trainingsdag GP wegrace Japan – Suzuka
VAN DEN GOORBERGH TEST NIEUWE ONDERDELEN

JANSSEN’S EERSTE KENNISMAKING MET SUZUKA

De 1e trainingsdag van de Grote Prijs van Japan is er voor Rizla+ coureurs Jurgen van den Goorbergh en Jarno Janssen een geworden van testen, uitproberen en wennen aan het circuit. 500cc Coureur Jurgen van den Goorbergh kreeg van race-afdeling HRC een set nieuwe, grotere, carburateurs voor zijn tweecilinder Honda. “Dat moet normaal gesproken een voordeel kunnen zijn, maar het is enorm zoeken naar een juiste afstelling van de Keihin carburateurs”, opent de 31-jarige Bredanaar, die een voorlopige 18e startplaats bezet. “Het staat heel dicht bij elkaar. Als ik er een seconde afrij sta ik zondag twee startrijen verder naar voren, en daar ga ik voor. Zaterdag testen we ‘s morgens in ieder geval nog met de nieuwe carburateurs, en als dat geen voordelen biedt, stappen we over naar de situatie zoals die in Zuid Afrika en Maleisië uitstekend voldeed”, licht Van den Goorbergh de te volgen strategie voor de beslissende 2e trainingsdag toe. Chef technicus Hans Spaan was met zijn crew tot ’s avonds laat aan het werk in de pitbox op het snelle circuit van Suzuka. “ten opzichte van de ochtendtraining was Jurgen vanmiddag 1,2 seconden sneller, maar de kopmannen verbeterden hun tijd eveneens. Als we zaterdagmorgen alle facetten hebben uitgetest, prepareren we de machines dusdanig dat Jurgen in de 2e tijdtraining weer een gooi kan doen naar de 3e of 4e startrij”, rekent Spaan, die in zijn eerste jaar in de 500cc iedere GP weer alle afstellingsgegevens van nul af aan moet opbouwen. Gezien de 11e en 10e trainingstijd van Jurgen in de eerste 2 GP’s van dit seizoen, zijn Spaan en Van den Goorbergh daartoe in staat.


250cc Rizla+ teammaat Jarno Janssen kwam vandaag voor het eerst in actie op het moeilijke stuurcircuit. Vorig jaar reed Janssen in zijn 1e GP-seizoen de Japanse GP op het Twin Ring Motegi circuit nabij Tokio, dat per jaar wisselend met Suzuka als decor voor de mondiale GP-circus op de kalender staat. “Dan heb je dus niet het voordeel dat je de baan al kent, en dat is zeker hoer een nadeel”, opent Janssen. “Er rijden alleen al 6 Japanse wildcard-rijders mee op fabrieksmateriaal, dus die zitten normaalgesproken voor je. En het bijna 6 km lange circuit is technisch heel moeilijk. Nergens ter wereld tref je zo’n grote hoeveelheid ‘blinde’ bochten aan als hier. En dan moet je echt de weg goed kennen, wil je alle bochten voluit kunnen nemen. Ik ga wel keer op keer iedere ronde sneller rond en heb slechts twee TSR-Honda’s voor me. Ik draai zoveel mogelijk rondes om aan de baan te kunnen wennen, en zal morgen zeker nog 1 of 2 seconden van mijn tijd afrijden”, voorspelt Janssen, die beide trainingen op vrijdag als allereerste coureur aan de training begon, en zo de televisie camera’s ook lange tijd op hem gefocussed zag.
Tijdsverschil met Japan is 7 uur: start 250cc race 05.30 uur en 500cc race 07.00 uur.

Trainingstijden 500cc na de 1e dag:

1. Kenny Roberts jr, USA, Suzuki 2.06,679; 2. Max Biaggi, I Yamaha 2.07,754; 3. Jeremy McWilliams, GB, Aprilia 2.07,814; 4. Ryo Akira, J, Suzuki 2.07,871; 5. Tadayuki Okada, J, Honda 2.08,901; 6 Norick Abe, J, Yamaha 2.07,965; 7. Garry McCoy, Aus, Yamaha 2.08,104; 8. Nobuatsu Aoki, J, Suzuki 2.08,242; 9. Alex Crivillé, E, Honda 2.08,426; 10. Alex Barros, Bra, Honda 2.08,512; 18. Jurgen van den Goorbergh, NL, Rizla+ Honda 2.10,795;
Trainingstijden 250cc na de 1e dag:

1. Tohru Ukawa, J, Honda 2.08,872; 2. Daijiro Katoh, J, Honda 2.09,048; 3. Olivier Jacque, F, Yamaha 2.09,243; 4. Shinya Nakano, J, Yamaha 2.09,319; 5. Naoki Matsudo, J, Yamaha 2.10,036; 6. Noboyuki Ohsaki, J, Yamaha 2.10,055; 7. Ralf Waldmann, D, Aprilia 2.10,211; 8. Marco Melandri, I, Aprilia 2.10,319; 9. Taro Sekiguchi, J, Yamaha 2.11,261; 10. Franco Battaini, I, Aprilia 2.11,303; 29. Jarno Janssen, NL, Rizla+ Honda 2.14,014;
Voor meer informatie:

Rizla+ Grand Prix Team
Carla Molenaar 06-51238108

www.motograndprix.com
www.vdgoorbergh.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie