Vendex KBB opent virtuele moederdagwinkel

Vendex KBB

7 april 2000

Vendex KBB opent virtuele moederdagwinkel

Onder de naam www.voormoeder.nl opent Vendex KBB vandaag een unieke winkel op het internet. De online-winkel biedt de komende vijf weken een grote variatie cadeausuggesties voor Moederdag. Het assortiment is samengesteld door achttien formules van Vendex KBB, die op de website ook de ruimte krijgen om zichzelf te profileren.

Voormoeder.nl is een concernbreed project van Vendex KBB op het internet. Verschillende individuele winkelformules (ondermeer FAO Schwarz, Amici, Kijkshop, Hans Anders, Dixons-groep) hebben reeds ruime ervaring opgebouwd met onlineverkoop en consumentenmarketing via internet.

Deze kennis en ervaring hebben geleid tot het opzetten van het Moederdagproject, dat is uitgegroeid tot een unieke samenwerking, waaraan bijna alle bekende winkelformules van het concern meedoen. Deze formules zijn: Vroom & Dreesmann, Hema, de Bijenkorf, Praxis, M&S Mode, Dixons, Kijkshop, Hans Anders, Het Huis, Hunkemöller, Modern Electronics, Kien Mode, Kreymborg, Amici, Prénatal, Scapino, Perry en Lucardi.

Gratis bezorging

De speciale website voor moederdag is in opdracht van Vendex KBB ontwikkeld door het Amsterdamse internetbedrijf Explainer DC. Onder het motto " 't Mooiste voor de liefste van de hele wereld" kunnen bezoekers van de website cadeaus bestellen voor moederdag. Deze cadeaus worden binnen vier dagen gratis in heel Nederland, thuis of op het werk, bezorgd. Op moederdag zelf (zondag 14 mei) is bezorging tegen geringe bijbetaling mogelijk.

Ruilen in de winkels mogelijk

De bezoekers van de site kunnen cadeaus kiezen uit het aanbod van een of meerdere specifieke formules of zoeken op categorie en prijs. Het artikel dat wordt gekocht, wordt verpakt in cadeaupapier en zonder prijskaartje op het gewenste adres afgeleverd. Het is ook mogelijk om een persoonlijke wens toe te voegen. Het cadeau kan na Moederdag worden geruild door het binnen 8 dagen retour te zenden of terug te brengen naar een van vestigingen van de formule waar het artikel vandaan komt. De afleverbon geldt daarbij als aankoopbewijs.

Website ook gericht op onervaren gebruiker

Vendex KBB heeft gekozen voor een laagdrempelige opzet van de website. Selecteren en kopen van artikelen gaat zeer eenvoudig en voldoet tevens aan de modernste standaards voor veilig betalen via internet. De mogelijkheid om een artikel te ruilen bij bekende en vertrouwde winkelformules is een belangrijk service-element, dat de meeste andere koopsites niet kunnen bieden. Vendex KBB verwacht met de Moederdag-site ook de belangstelling te wekken van de minder ervaren en beginnende internetgebruiker.

Voor de meeste van de achttien deelnemende winkelformules is www.voormoeder.nl een uitgelezen mogelijkheid om ervaring op te doen met online-verkoop. Het project wordt dan ook gezien als een belangrijk experiment, dat mogelijk en vervolg zal krijgen rond andere thema's die voor de detailhandel interessant zijn.

Internet-activiteiten in stroomversnelling

De lancering van de virtuele Moederdagwinkel past in het beleid van Vendex KBB om de activiteiten op het gebied van internet en E-commerce te versnellen. Naast dit project worden momenteel door diverse werkmaatschappijen activiteiten opgezet, die de verschillende mogelijkheden van internet en de nieuwe technologische ontwikkelingen zullen benutten.