Efarma.nl: apotheek om de hoek nu op Internet

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000

Efarma.nl
Efarma.nl: zekerheid en kwaliteit van apotheek om de hoek nu op internet
6 - 4 - 2000
Internetapotheker Hok Tjiook: Goede service en ervaring zijn doorslaggevend
Vanaf vrijdag 7 april start de internetapotheek Efarma.nl (www.efarma.nl). De website levert medicijnen op recept en vrij verkrijgbare geneesmiddelen. Verder kan de internetapotheek contact onderhouden met de arts en zorgverzekeraar, en zonodig zorgdragen voor een vervolgrecept. Efarma.nl houdt zich aan alle geldende regels voor Nederlandse apotheken; de zorgvuldigheid die van een apotheek om de hoek te verwachten is, is ook gewaarborgd bij Efarma.nl. Initiatiefnemer, apotheker Hok Tjiook ziet in internet een mogelijkheid om de dienstverlening van apotheken te verbeteren; niet alleen het bestellen en afleveren wordt vergemakkelijkt, Efarma.nl biedt ook de mogelijkheid de informatieverstrekking aan patiënten aanzienlijk te vergroten.
We realiseren ons dat bij een dergelijk initiatief dezelfde voorwaarden moeten gelden als bij de apotheek om de hoek en méér. Naast kwaliteit, zorgvuldigheid, service en vakkennis werken wij op informatieve wijze via het internet. Veel mensen beseffen bijvoorbeeld niet dat vrij verkrijgbare geneesmiddelen bijwerkingen kunnen hebben. Daarom hebben we veel werk gemaakt van de voorlichting daarover, legt Hok Tjiook uit. Over receptgeneesmiddelen vervolgt hij: In de praktijk is het merendeel van de recepten herhalingsreceptuur. Daar biedt internet de mogelijkheid mensen een signaal te geven wanneer het tijd is voor een vervolgrecept. We denken dat Efarma.nl een uitkomst is voor mensen die langdurig medicijnen gebruiken, of die moeilijk de deur uit kunnen, maar ook voor mensen die fulltime werken.

Naast uitgebreide informatie over de geneesmiddelen en producten, bijvoorbeeld in de vorm van bijsluiters in begrijpelijke taal, heeft Efarma.nl verschillende diensten die het klanten gemakkelijk maakt. Genoemde Recept Reminder zorgt ervoor dat klanten herinnerd worden wanneer het tijd is voor een nieuw recept. De nieuwskolom op de homepage geeft een overzicht van het meest recente nieuws op farmaceutisch gebied: van de laatste besluiten door het Ministerie van Volksgezondheid tot berichtgevingen over de ontwikkeling van nieuwe medicijnen. Om bezoekers van de website te informeren over een gevaarlijke combinatie van medicijnen of te waarschuwen voor een contra-indicatie maakt Efarma.nl gebruik van mededelingen. De patiënt van tegenwoordig wil graag goede voorlichting, zoals informatie over de werking of eventuele bijwerkingen van een geneesmiddel. Door internet is het mogelijk patiënten overzichtelijk en snel te informeren, aldus Hok Tjiook. Efarma.nl is een Nederlandse internetapotheek die vanaf 7 april 2000 operationeel is. Hok Tjiook, initiatiefnemer van Efarma.nl, is apotheker sinds 1987. Voor artikelen zonder recept bedragen de bezorgkosten bij Efarma.nl fl.4,95 tot een besteed bedrag van fl.50,-. Bestellingen boven dit bedrag en receptgeneesmiddelen worden gratis bezorgd. Efarma.nl declareert de kosten van medicijnen op recept waar mogelijk direct bij de verzekeraar. Overige betalingen kunnen plaatsvinden via onder meer bankoverschrijvingen en gangbare betaalmethoden. Voor aanvullende informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

DLV Public Relations
Hella van Leeuwen