Vliegende start The Media Difference

VLIEGENDE START THE MEDIA DIFFERENCE
ONLINE MEDIABUREAU HOEDJES EN VAN DEN BERG

Baarn, 7 april 2000

Na de ‘stille start’ op 1 februari, is het nieuwe mediabureau voor online mediaplanning, ‘The Media Difference’, nu officieel van start gegaan. Het bureau is op 1 februari 2000 opgericht door John Hoedjes en Emile van den Berg en positioneert zich als dé schakel tussen traditionele mediaplanning en de nieuwe, online, wereld. Naast mediaplanning op Internet, zullen daarom ook mobiele telecommunicatie (WAP) en Interactieve Televisie een belangrijke plek in het dienstenpakket innemen. De brede mediakennis van de oprichters staat hierbij garant voor een consequente cross-media benadering. De inzet van verschillende media, zowel online als off-line, dienen zo goed mogelijk op elkaar te worden afgestemd, om een maximale synergie in elke campagne te kunnen realiseren.

John Hoedjes is zijn carrière begonnen bij Media Exposure en is hier werkzaam geweest als media executant voor printmedia, maar heeft met name als RTV Director de laatste jaren veel ervaring opgedaan met elektronische media. Hierna is John Hoedjes werkzaam geweest als General Manager Marketing & Sales van het commerciële radiostation ClassicFM (onderdeel Sky Groep) en als Manager Marketing Communications bij Sony Music.

Emile van den Berg is ook werkzaam geweest bij Media Exposure en heeft zich gedurende de acht jaar die hij hier heeft doorgebracht, beziggehouden met radio- en televisieplanning en mediaplanning. Hij was de laatste tweeënhalf jaar binnen Media Exposure als New Media Director verantwoordelijk voor de unit ‘Interactive’ en is binnen het bestuur van IAB Nederland (Internet Advertising Bureau) verantwoordelijk voor de coördinatie van de verschillende werkgroepen.

Op de achtergrond wordt The Media Difference ondersteund door Eric Bremer (ex-De Bussy, ex-Job Company, Snijders & Partners), die ook als commissaris aan het bedrijf verbonden zal zijn. Bremer was eerder oprichter van o.m. de recent aan Wolters Kluwer verkochte internetvacaturebank JobNews, en is betrokken bij diverse andere internet-startups.

De dagelijkse leiding van The Media Difference, gevestigd te Baarn, zal in handen liggen van Hoedjes en Van den Berg.

The Media Difference gelooft sterk in de toekomst van ‘dynamisch adverteren’ en richt zich in haar online mediaplanning in mindere mate op doelgroepen als ‘20-49 AB1’, maar des te meer op het gedrag van de online individuen. Met behulp van de online planningstool ‘D.A.R.T. for Agencies’ is het onder meer mogelijk om online campagnes te richten op specifieke Internetgebruikers en kunnen resultaten tot ná de click gemeten worden.

De technieken die hieraan ten grondslag liggen zijn vooralsnog alleen aanwezig op Internet, maar The Media Difference voorziet op korte termijn ook de intrede van deze technieken in mobiele media, televisie en andere elektronische media zoals bijvoorbeeld radio. Het dynamisch adverteren op Internet dient hierbij derhalve als een blauwdruk voor de toekomst van het adverteren in andere elektronische media. Juist dáárom is online mediaplanning als discipline ook zo belangrijk voor traditionele mediabureaus (en adverteerders). The Media Difference streeft ernaar om ook bij de ontwikkeling van nieuwe planningstools (ook buiten Internet) het voortouw te nemen.

‘The Difference’ staat voor het verschil in benadering tussen online en off-line media en het verschil tussen een degelijke campagne en een campagne die door cross-media inzet kan rekenen op maximale impact!

Als eerste grote cliënt werkt The Media Difference nu voor Lycos Benelux en verzorgt de online campagnes voor Lycos en Tripod. Lycos Benelux is één van de grootste online adverteerders in Nederland en heeft haar ‘off-line’ mediaplanning ondergebracht bij Carat Nederland. The Media Difference werkt nauw samen met Carat, om beide mediatrajecten optimaal op elkaar af te stemmen.

Einde persbericht

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met The Media Difference:

Telefoon : 035 5486070
Mobiel : : John Hoedjes 06 53 89 14 81 Emile van den Berg 06 53 86 77 19