KLegal International nieuw internationaal advocatennetwerk

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000
KPMG

07-04-2000
KLegal International van start als nieuw internationaal advocatennetwerk

Deze maand gaat KLegal International, een samenwerkingsverband van advocatenkantoren, in een aantal landen van start. Verwacht wordt dat er binnenkort vijftig deelnemende landen zullen zijn, waardoor KLegal International een van de grootste advocatennetwerken ter wereld is. KLegal International opereert parallel aan KPMG International, de wereldwijde zakelijke dienstverleningsorganisatie.

Zes kantoren, waaronder in Nederland Steins Bisschop Meijburg & Co, het advocaten en notarissenkantoor onder de paraplu van KPMG, zullen eerst een Zwitserse Verein (Vereniging) oprichten. Andere advocatenkantoren kunnen zich daarna aansluiten indien hun nationale wetgevingen dit toelaten. In verband met de huidige wettelijke bepalingen biedt KLegal International geen juridische diensten in Noord-Amerika aan.

Jean-Louis Paul, voorzitter van KLegal International: "De aankondiging van vandaag markeert een belangrijke stap in het opzetten van een succesvol advocatennetwerk. Het is tevens de kroon op KPMG's langdurige inspanningen om ten behoeve van de KPMG-kantoren buiten Noord-Amerika hoogwaardige juridische dienstverlening als kernactiviteit te kunnen verstrekken. Een van de vereisten van het lidmaatschap van KLegal International is dat de deelnemende organisatie de gemeenschappelijke standaarden en bedrijfsmodellen toepast om zo bij internationale opdrachten de klant op hetzelfde hoge kwaliteitsniveau te adviseren. KLegal International investeert aanzienlijk in een geavanceerd internationaal kennismanagementsysteem."

Bas Steins Bisschop, voorzitter van Steins Bisschop Meijburg & Co, voegt daaraan toe: "Deze ontwikkeling past in onze ambitie om met advocaten en notarissen een hoogwaardige bijdrage te leveren aan internationale, multidisciplinaire opdrachten. Wij zullen binnen KLegal International onafhankelijk opereren en nauw samenwerken met onze collega's binnen KPMG. Wij zijn van mening dat deze aanpak aanzienlijke groei zal generen en juristen ongekende mogelijkheden kan bieden voor een loopbaan in het top-segment van de juridische dienstverlening."

Zestienhonderd juristen zullen zich in de nabije toekomst aansluiten bij KLegal International. De kerngebieden van KLegal International zijn:

* Ondernemingsrecht

* Bank en Effectenverkeersrechtrecht
* Nationaal en internationaal Mededingingsrecht
* Europees Recht

* Arbeidsrecht

* Intellectueel eigendomsrecht
* E-commerce

* Vastgoed

* Boedels en trusts

* Milieu en Bestuursrecht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: