Politiebericht Groningen en Sappemeer

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000

Politiebericht Groningen: Groningen en Sappemeer 7-04-2000 Persberichten Regiopolitie Groningen (vrijdagmiddag) Editie vrijdagmiddag

Vrijdagmiddag 7 april 2000

Groningen

Poging diefstal bromfiets
In de Timorstraat in Groningen heeft de politie vanmiddag een 31-jarige man uit Groningen aangehouden. De man werd door getuigen gezien toen hij een bromfiets probeerde te stelen. Hij trachtte het stuurslot te vernielen en nam, toen dat niet lukte, de brommer mee. In de Menadostraat ging hij vervolgens met de brommer naar een klusjesman en riep diens hulp in bij het openen van het stuurslot. Die weigerde mee te werken. De gealarmeerde politie trof de verdacht in de Timorstraat aan. Hij werd meegenomen naar het politiebureau en na verhoor heengezonden. De man bekende dat hij de brommer wilde stelen. De bromfiets is terug gegeven aan de eigenaar.

Brandje door kortsluiting
Door kortsluiting in een wasmachine ontstond vanmiddag een korte brand in een woning aan de Centaurstraat in Groningen. De 26-jarige bewoonster ontdekte de brand toe zij, voordat ze de woning wilde verlaten, nog even in de keuken moest zijn. Zij waarschuwde de brandweer die de brand snel onder controle had. De schade bleef beperkt.

Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Friesestraatweg in Groningen is vanmorgen een 41-jarige man uit Zuidhorn gewond geraakt. Hij reed als passagier mee in een auto bestuurd door een 38-jarige man, eveneens uit Zuidhorn. Diens auto werd van achteren aangereden door een 22-jarige automobilist uit Groningen, die niet in de gaten had dat de voor hem rijdende auto remde. De auto van de mannen uit Zuidhorn botste op zijn beurt weer tegen de daarvoor rijdende auto. Die remde voor een paar overstekende eenden. De veroorzaker van het ongeval, de 22-jarige Groninger, trachtte nog een aanrijding te voorkomen door uit te wijken. Hij belandde daarbij echter met de wagen in de sloot. Het 41-jarige slachtoffer uit Zuidhorn is met nek- en rugklachten naar een ziekenhuis gebracht. Een bergingsbedrijf takelde de betrokken autos weg.

Bromfietser gewond bij ongeval
Een 37-jarige bromfietser uit Groningen is vanmorgen met nog onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht nadat hij op de Hora Siccamasingel in Groningen betrokken was bij een ongeval. De man werd nagenoeg frontaal aangereden door een auto bestuurd door een 22-jarige vrouw uit Groningen. Die reed vanuit parkeerstand weg vanaf de linker van de weg. Beide voertuigen liepen aanzienlijke schade op. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

Sappemeer: Snelheidscontrole
De politie heeft vanmorgen een snelheidscontrole gehouden op de Slochterstraat in Sappemeer. Daarbij werd van 69 voertuigen de snelheid gemeten. Zeven bestuurders reden sneller dan de toegestane maximumsnelheid van 50 km per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 62 km per uur.

Bureau Communicatie: 0 50 - 5 995 010