Politiebericht Groningen: Usquert

Gewonde bij treinongeval
Bestuurder licht gewond

Vrijdagavond 7 april 2000

Een 21-jarige man uit Warffum is vanavond kort na 18.00 uur licht gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Westerhornseweg in Usquert. De kwam met zijn auto uit de richting van de Usqerder vuilstortplaats en werd op de, met een automatische knipperlichtinstallatie (AKI), beveiligde spoorwegovergang aangereden door een uit de richting van Usquert naderende trein, bestuurd door een 51-jarige man uit Groningen. De auto, die door de trein tegen een paal werd geduwd, is totaal vernield. De bestuurder is met onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht. De auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd. Het treinverkeer liep door het ongeval aanzienlijke vertraging op. De politie onderzoekt de oorzaak van het ongeval. Het is niet uitgesloten dat de bestuurder is verblind door de laagstaande zon. Eerste onderzoek heeft uitgewezen dat de AKI goed heeft gefunctioneerd.

Bureau Communicatie: 0 50 - 5 995 010