Oprichting Dutchtone Group voltooid

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000

persberichten, het laatste nieuws

Oprichting Dutchtone Group voltooid

Den Haag, 7 april 2000 - Met de benoeming van de Raad van Commissarissen en de Raad van Bestuur hebben de aandeelhouders van Casema, Dutchtone en EuroNet Internet (France Telecom, ABN Amro en Rabobank) de oprichting van een overkoepelende holding - de Dutchtone Group - voltooid.

Als president-commissaris is Peter Groenenboom, voormalig bestuursvoorzitter van Internatio Müller, benoemd. Voor het overige bestaat de raad uit vertegenwoordigers van de aandeelhouders. De Raad van Bestuur van de Dutchtone Groep bestaat uit de volgende personen: Jean-Marie Patillot (chairman), Henk de Goede (vice-chairman) en Paul Renaud (board member). De leden van de Raad van Bestuur blijven daarnaast actief in hun huidige functies binnen Casema respectievelijk Dutchtone.

Met de oprichting van de holding verstevigen Casema, Dutchtone en Euronet Internet hun positie op de Nederlandse markt. Bovendien kunnen zowel bedrijven als particulieren nu profiteren van een state-of-the-art geintegreerd productportfolio op het terrein van telefonie, (interactieve) video en internet.

Dutchtone Group
De Dutchtone Group is gevormd in december 1999 uit de bedrijven Casema (sinds 1970), Dutchtone (sinds 1999) en EuroNet Internet (sinds 1994) en verenigt hierin de expertises mobiele telefonie, kabel en Internet. Op dit ogenblik heeft de Dutchtone Group zo?n 2.200 medewerkers in dienst, waarbij de hoofdkantoren gevestigd zijn in Den Haag (Dutchtone, ca. 1.400 medewerkers), Rijswijk (Casema, ca. 700 medewerkers) en Amsterdam (EuroNet Internet, ca. 100 medewerkers).
Voor meer informatie:
www.casema.nl