CNV-leden staan massaal achter onderhandelaars bij Philips

Datum nieuwsfeit: 07-04-2000
Informatie: VOOR DE PERS

CNV Metaal en elektro is een vakgroep van de CNV BedrijvenBond

Vrijdag 7 april 2000

Leden staan massaal achter onderhandelaars Philips

Naar aanleiding van de deze week gehouden ledenraadplegingen, heeft CNV Metaal en elektro vrijdag 7 april Philips een brief gestuurd waarin wordt aangedrongen op hervatting van de cao-onderhandelingen.

Als voorwaarde voor het hervatten van het overleg stelt CNV Metaal en elektro dat Philips de voorstellen voor het op termijn afschaffen van de collectieve loonstijging intrekt en dat de eindsalarissen in de nieuwe salarisschalen niet lager uitkomen dan de huidige tien functiegroepen. De bond stelt dat tijdens de ledenraadplegingen is gebleken dat de leden massaal achter de onderhandelaars staan. Zij steunen de aanpak van de onderhandelingen, wijzen de voorstellen van Philips voor het afschaffen van de collectie salarisverhogingen en de voorstellen met betrekking tot de salariswijzigingen van de hand, en vragen de bonden alles in het werk te stellen Philips op andere gedachten te brengen. De bonden vragen indringend van Philips om uiterlijk vrijdag 14 april om 12.00 uur positief te reageren op het verzoek.

Nadere inlichtingen:

Nico Boogaard