Nieuws en agenda Groninger Museum

Datum nieuwsfeit: 08-04-2000

Bono ( U2 ) opent tentoonstelling van muziekfotograaf Anton Corbijn
Op zaterdag 8 april 2000 opende zanger Bono van de popgroep U2 de nieuwe tentoonstelling van muziekfotograaf Anton Corbijn in het Groninger Museum.

Corbijn zette in de loop der jaren vele beroemdheden op de foto, waaronder zanger Bono, maar ook topmodel Naomi Campbell regisseur Lars von Trier, en acteur Robert de Niro.

De opening was ook te volgen op internet door middel van een Live registratie. U kunt het Realvideo bestand van het deze opnamen hier downloaden.
Klik hier om de videoregistratie van de opening op te halen (4,4 mb.)
! Om de beelden te kunnen bekijken moet in het bezit zijn van een Realplayer 7.0 U kun deze downloaden van www.real.com/

Tot op het Bot on stage
Frénk van der Linden 'diepte-interviewt' Frans Haks
Hoe ervaart hij het leven sinds hij werd vermoord? Wat maakt veel videoclips en advertenties in zijn ogen tot grote kunst? Waarom wil hij live op de televisie sterven? Wie zijn volgens hem anno 2000 de hipste helden, de museale volksverlakkers en de ware cultuurpausen?

Frans Haks, grondlegger van het spraakmakende Groninger Museum en naar eigen zeggen 'een verdomd eigenwijs kreng', laat zich zondagmiddag 28 mei a.s. in het Amsterdamse theater De Kleine Komedie tweemaal drie kwartier ondervragen door ster-interinterviewer en Nieuwe Revu-redacteur Frénk van der Linden.

Datum: zondag 28 mei 2000
Plaats: Theater De Kleine Komedie, Amsterdam