Siemens Gigaset 3010 wint Media Totaal 2000 Award

ICP 0400.073 nl

Den Haag, maandag 10 april 2000

Siemens Gigaset 3010 wint Media Totaal 2000 Award

De eind december 1999 door Siemens geïntroduceerde Gigaset 3010 Comfort telefoon is door het populaire tijdschrift voor consumenten elektronica Media Totaal bekroond met de Media Totaal 2000 Award. Deze prijs werd voor de 17e keer uitgereikt.

De Gigaset 3010 Comfort draadloze telefoon maakt deel uit van de Gigaset 3000 serie. Het zijn zogenaamde DECT toestellen voor gebruik in huis en op kantoor. Het toestel, bestaande uit een basisstation en een handset levert vergelijkbare mogelijkheden en kwaliteiten als draadgebonden toestellen. De geluidskwaliteit is zonder meer subliem te noemen, iets dat DECT eigen is. Opvallend zijn de verlichte grafische display, de menugestuurde bediening en een zeer eenvoudig te gebruiken telefoonboek voor maximaal 100 namen en nummers. Praktisch is ook de mogelijkheid om via de handset handsfree te bellen.

De jury was van mening dat Siemens, als geestelijk vader van de DECT technologie, met de introductie van de Gigaset een nieuwe weg is ingeslagen. Uit het lovende juryverslag: 'het design van de Gigaset 3010 Comfort ziet er strak uit, de kleur spreekt tot ieders verbeelding en de mogelijkheden van het toestel zijn uitgebreider dan voorheen. Het centrale hart is nu een uiterst compact basisstation, waarop in totaal 6 verschillende handsets kunnen worden aangemeld. De display toont het nummer en eventueel de naam van de beller nog voor dat er wordt opgenomen'.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
Divisie: Informatie en Communicatie Producten, Leonie van Overstraten,
tel. (070) 333 23 37

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Dick Kors, tel. (070) 333 16 06