Rabobank introduceert zesmaands hypotheekrente

Rabobank Nederland

RABOBANK INTRODUCEERT ZESMAANDS HYPOTHEEKRENTE
10 april 2000

De Rabobank introduceert als eerste financiële instelling vanaf april
2000 een rente die zes maanden vast staat. De grootste hypotheekverstrekker van Nederland komt daarmee tegemoet aan de wens van een groep klanten een zo laag mogelijke rente te betalen. Het rentetype geldt voor alle gebruikelijke hypotheekvormen. De rente wordt voor de klant na de halfjaarlijkse periode opnieuw vastgesteld op basis van de dan geldende tarieven. De klant kan zelf aangeven of hij na afloop van de zes maanden voor een ander rentetype kiest. Het tarief voor de zesmaands hypotheekrente is op dit moment 4,4% op jaarbasis.

Veel klanten willen een hypotheek afsluiten waarbij ze zeker zijn van de lasten voor een lange periode. De Rabobank kent daarom vaste rentetarieven voor perioden van één tot en met vijftien jaar. Sommige klanten willen juist een lagere rente die voor een kortere periode vaststaat. Dit kan voor halfjaarlijks wisselende lasten zorgen. Voor deze klanten heeft de bank dit lage, geldmarktgeoriënteerde tarief ingevoerd.

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916