MP3 site voor Belgische muzikanten en groepen

Datum nieuwsfeit: 10-04-2000
Onderwerp: Een MP3 site voor Belgische muzikanten en groepen.
Auteur: Johan Schamp
E-mail: (johan.schamp@devhaus.be)
Bedrijf: Devhaus
Adres: Markstraat 68/14
Plaats: 1210 Brussel

Een MP3 site voor Belgische muzikanten en groepen.

Begin maart 2000 lanceerde Devhaus de eerste MP3 site voor Belgische muzikanten en groepen.

Op de grote internationale MP3-sites verliest de surfer al gauw elk overzicht. Bovendien verdwijnen Belgische groepen er in de grauwe massa. De nieuwe webstek van Devhaus brengt hierin verandering. Sinds de lancering begin maart hebben reeds een 30-tal Belgische groepen zich laten registreren en hun muziek beschikbaar gesteld. Alhoewel de site in de eerste plaats bestemd is voor de promotie van 'unsigned acts' zijn ook
groepen met platencontract welkom. Om op dit vlak een en ander legaal te houden onderhandelt Devhaus op dit ogenblik met de auteursrechtenvereniging SABAM.

De registratie van een groep op de Devhaus-site is gratis en gebeurt volledig online. Eens geregistreerd wordt de home page automatisch aangemaakt en kunnen de songs in MP3 formaat verstuurd worden. Voorwaarde is dus dat de muzikant over een internetverbinding en een e-mail adres beschikt. Vanaf mei zal er een brochure verspreid worden zodat ook muzikanten zonder toegang tot het net hun muziek wereldkundig kunnen maken.

Het is tevens de bedoeling om de site uit te bouwen tot een ware 'artist community'. Muzikanten en muziekliefhebbers kunnen er hun mening kwijt over de groepen en hun muziek of de database raadplegen met duizenden links naar de betere en legale muziek sites, Belgische groepen op het net, labels, studio's, ...

Voor meer informatie:
Devhaus