Politiebericht Utrecht-West

Actuele persberichten West-Utrecht
www.tout.nl/pers/persactuawest.htm

Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)
Maandag 10 april 2000, 10.00 uur

Lammetje doodgebeten
Nieuwegein - Op zondag 9 april werd bij de politie van Nieuwegein melding gemaakt van het feit, dat er op zaterdag 8 april een lammetje was doodgebeten door een loslopende hond.

Het beestje liep aan de Voorhavendijk waar omstreeks zeven uur in de avond twee vrouwen met een loslopende hond langs kwamen. De niet aangelijnde hond ging achter het lammetje aan en beet het diertje vervolgens dood. De 60-jarige eigenaar van het lam sprak de vrouwen aan. Deze onbekende vrouwen deelden mee even de hond in de auto te plaatsen en dan terug te zullen komen. De vrouwen kwamen niet terug en lieten de eigenaar met het dode lam achter.

Alcoholcontrole
Maarssen - Op zondagochtend 9 april, werd door de politie van het district Vecht en Venen in de vroege ochtenduren een alcoholcontrole uitgevoerd. Vanaf zeven uur werd gecontroleerd op de afrit van de rijksweg A 2. Bij de controle werd van 40 bestuurders een blaastest afgenomen. Twee bestuurders bleken teveel alcohol te hebben genuttigd en kregen een proces-verbaal.