Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Plant van de Maand actie van start in Tsjechië

Datum nieuwsfeit: 10-04-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Bloemen Bureau Holland


Nieuws
10 April 2000


Plant van de Maand actie van start in Tsjechië

Met ingang van de maand april breidt Plant Publicity Holland (PPH) de Plant van de Maand campagne uit tot Tsjechië. Ook in dit land wordt de landelijke en regionale pers geïnformeerd door middel van een artikel met foto over een product dat in die periode van het jaar interessant is. Waar mogelijk wordt ook gebruik gemaakt van televisieaandacht. De actie voor 2000 loopt van april t/m oktober, de periode waarin tot nu toe in Tsjechië met name de plantenverkoop aan de consument plaatsheeft.

De Plant van de Maand campagne loopt nu in 7 landen. Plant Publicity Holland heeft Tsjechië gekozen als eerste land in oostelijk Europa, doordat hier de detailhandel momenteel de meest geschikte organisatorische structuur heeft en er duidelijk enthousiasme voor deze aanpak bestaat. PPH sluit niet uit dat in de toekomst ook andere landen in die regio zullen volgen. Het gaat nu om een test-case, die na afloop wordt geëvalueerd. Meer kopers trekken Het doel van de campagne is het bevorderen van de verkoop van boomkwekerijproducten door de hele keten heen, van kweker en groothandel tot het tuincentrum en andere groene verkooppunten. De detailhandel krijgt de beschikking over een fraaie kleurenfolder met A4foto's van de Plant van de Maand. De keten wordt verder geïnformeerd door de nieuwsbrief die PPH twee keer per jaar uitbrengt en door artikelen in de vakpers. Het sortiment van de Tsjechische Planten van de Maand is gekozen in nauw overleg met vertegenwoordigers van de Tsjechische groothandel en groene verkooppunten en van de Nederlandse bedrijven, die op deze markt werken. PPH directeur Jan Habets benadrukt dat het niet speciaal gaat om die zes producten die nu onder de aandacht worden gebracht. "De plant is het middel, de publiciteit die het oplevert moet meer potentiële kopers naar het groene verkooppunt trekken, daar gaat het om".

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie