Netwerkprodukten ELSA op Nederlandse markt via Aeon Oakwood

AEON OAKWOOD

NETWERKPRODUKTEN ELSA OP NEDERLANDSE MARKT VIA AEON OAKWOOD

PERSBERICHT

Rijswijk, 10 april 2000 - Op 7 april j.l. heeft Aeon Oakwood een overeenkomst gesloten met ELSA, één van de leidende aanbieders van internettoegang en grafische computer-toepassingen voor de PC. In de overeenkomst is geregeld dat Aeon Oakwood zal optreden als officieel distributeur in Nederland van het totaal assortiment van ELSA. Hierdoor zijn ELSA en Aeon Oakwood nog beter in staat te voldoen aan de behoefte in de zakelijke markt naar one-stop-shopping leveranciers.

Aeon Oakwood zal instaan voor de distributie van modems, grafische kaarten, monitoren, networking en draadloze ethernetkaarten van ELSA, waardoor de gebruiker kan kiezen uit een compleet productaanbod.

Jos Helewaut, managing director van het dochterbedrijf ELSA North, dat instaat voor de sales en marketing in de Benelux en Scandinavië, staaft hun keuze: De eerste verkennende gesprekken tussen Aeon Oakwood en ELSA op Comdex 99 verliepen erg hartelijk en vlot, waardoor de stap tot samenwerking erg gauw gezet was. Aeon Oakwood is een dynamische en ambitieuze onderneming met een gedreven salesteam dat de markt door en door kent. Onze samenwerking zal van ELSA een nog sterkere speler op de Nederlandse markt maken.

Over Aeon Oakwood
Aeon Oakwood levert nationaal en internationaal geheugenmodules en CPUs voor ICT producten. Tevens distribueert zij peripherals waaronder scanners, grafische kaarten en monitoren. Alsmede netwerkprodukten waaronder routers, modems en wireless ethernet kaarten. Aeon Oakwood is in de ruim 10 jaar van haar bestaan uitgegroeid tot een marktgerichte handelsonderneming met 55 werknemers en een omzet van
120 miljoen gulden per jaar.

Over ELSA
ELSA is één van de leidende aanbieders van internettoegang en grafische computertoepassingen voor PC's. Het productengamma omvat modems, ISDN-adapters, ISDN- en DSL-routers, systemen voor videoconferenties, grafische kaarten en monitors. ELSA werd opgericht in 1980 en stelt momenteel ongeveer 575 mensen tewerk. De hoofdzetel bevindt zich in Aken, en het bedrijf heeft filialen in San Jose (Californië), Taipei (Taiwan) en Tokio (Japan). De aandelen van ELSA AG worden verhandeld op de zgn. Nieuwe Markt van de aandelenbeurs van Frankfurt (onder het effectencodenummer 507 360).
De voortdurende expansie van ELSA AG resulteerde in juli 1999 in de oprichting van een nieuwe Europese verkoop-en marketingorganisatie. Het nieuwe bedrijf, ELSA North, is in Eke (België) gevestigd. Het is verantwoordelijk voor het implementeren van de marketing- en sales- activiteiten in

de Benelux en Scandinavië. Met de oprichting van het nieuwe agentschap bereikt ELSA haar doel om een pan-Europese aanwezigheid van het volledige ELSA-productengamma te verzekeren. ELSA

North heeft als taak het marktaandeel in deze regio te laten groeien en de kanalen met verdelers op te bouwen, te verstevigen en uit te breiden. Het nieuwe bedrijf wordt sinds juli 1999 geleid door Jos Helewaut.

Het ELSA-logo is een gedeponeerd handelsmerk van ELSA AG. Alle andere namen of titels in dit persbericht zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars.

Nadere informatie over Aeon Oakwood is verkrijgbaar bij: Aeon Oakwood
Leo Lemmens/Florie Luttik