Zonnebloem Theater trekt 40.000 zieken en gehandicapten

Breda, 10 april 2000

40.000 ZIEKEN EN GEHANDICAPTEN BEZOEKEN
ZONNEBLOEM THEATER TOURNEE

Zo´n 40.000 langdurig zieken, lichamelijk gehandicapten en hulpbehoevende ouderen wonen dit jaar een voorstelling van de Zonnebloem Theater Tournee bij. In totaal heeft initiatiefnemer de Nationale Vereniging de Zonnebloem 77 van deze theatervoorstellingen kriskras door Nederland gepland. De zieke en gehandicapte toeschouwers krijgen een spectaculaire, middag-vullende musicalshow voorgeschoteld boordevol muziek, zang en dans. De show wordt verzorgd door een team van jonge aanstormende talenten en musicalster Fred Butter, bekend van ´Cats´, ´Singing in the Rain´ en ´Barnum´. Het theaterprogramma met als titel ´2000 Het Feest van de Toekomst´ wordt geproduceerd door Esther Bronkhorst Events en heeft er inmiddels al 13 van de 77 voorstellingen opzitten.

Groeiende behoefte
De Zonnebloem komt elk jaar met een reeks theatervoorstellingen voor haar doelgroep. Belangrijkste doel van de vereniging is om mensen die door ziekte of handicap veelal aan huis gebonden zijn zoveel mogelijk te laten deelnemen aan het maatschappelijk leven, zoals in dit geval via een middagje uit naar het theater. Met ruim 1470 afdelingen en meer dan 35.500 vrijwilligers is de Zonnebloem één van de grootste vrijwilligersorganisaties van Nederland. Naast ruim een miljoen huisbezoeken per jaar organiseren de vrijwilligers talloze activiteiten, dagtochten en aangepaste vakanties. De activiteiten van de Zonnebloem en met name de persoonlijke aandacht en begeleiding voorzien in een sterk groeiende behoefte in de samenleving. Dat blijkt wel uit de stijgende vraag naar het werk van de Zonnebloem.
Mededeling voor de redactie:

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: Nationale Vereniging de Zonnebloem, afdeling communicatie: René Rijkers, tel. (076) 564 63 11.

info@zonnebloem.nl

www.zonnebloem.nl