Mediasurface optimaliseert e-business suite Intel-Processor

Datum nieuwsfeit: 10-04-2000

Mediasurface optimaliseert e-business suite
voor Intel Itanium-Processor

Hilversum, 10 april 2000 - Mediasurface Limited, toonaangevend Europees leverancier van geïntegreerde e-businessoplossingen voor content management, optimaliseert zijn applicatiesuite voor de nieuwe 64-bit Itanium-processor van Intel.

De oplossingen die Mediasurface biedt voor e-business content management worden ingezet als kern van high volume online initiatieven, zoals de website van de World Wrestling Federation (wwf.com) waarvan meer dan 200 miljoen pagina's per maand worden opgevraagd. De combinatie van de applicatiesuite van Mediasurface en servers met een Itanium-processor vormen een ideale oplossing voor problemen die het gevolg zijn van de explosieve groei in e-business content. Deze verdubbelt zich elk jaar weer [bron: Forrester Research, Computer Business Review, maart 2000]. Deelname in het IA-64-programma is voor Mediasurface de meest logische stap. Zo kan het bedrijf zijn klanten optimaal schaalbare en high performance oplossingen bieden.

"Intels nieuwe Itanium-processor verhoogt het prestatieniveau van servers, waardoor een nieuwe generatie online-applicaties kan zorgen voor een echt bedrijfsvoordeel tegen een acceptabele prijs", zei Mark Crowne, vice-president Engineering bij Mediasurface. "Het gebruik van standaard cross-platform technologieën, zoals Enterprise Java, XML, Perl en Oracle, maakt het mogelijk de applicatiesuite snel te optimaliseren voor de Itanium-processor. Het zal één van de eerste applicaties zijn die geschikt is voor de Itanium-processor zodra deze op de markt komt."

"Nu we overgaan naar de derde generatie internetbedrijven, gebaseerd op het bedrijfsmodel waarbij de klant centraal staat, is het essentieel dat de juiste informatie op effectieve wijze bij de consument komt", zei Sharad Gandhi, directeur en algemeen manager van de Intel Content Group in Europa. "Een volledig geïntegreerde oplossing voor contentmanagement als kern van de e-business en de zekerheid dat de informatie wordt geleverd via een high performance IT-infrastructuur vormen hierbij de voorwaarden. De combinatie van de Itanium-processor en Mediasurface voldoen hieraan."

Mediasurfaces applicatiesuite voor Windows 2000 64-Bit en Linux IA-64 komt beschikbaar zodra er platforms en besturingssystemen met de nieuwe Itanium-processor op de markt zijn.

Mediasurface
Mediasurface Limited is toonaangevend Europees leverancier van applicatiesoftware voor content management van websites, intranet, extranet en nieuwe digitale netwerken. Het bedrijf is in 1996 opgericht vanuit het idee dat contentmanagement een eerste vereiste is voor succes in e-business. Mediasurface onderkende toen al dat websites slechts een eerste verschijningsvorm zijn van een lange rij digitale kanalen. Met de krachtige software en diensten van Mediasurface kunnen bedrijven elke interactie tussen content en mensen van bron tot bestemming beheren, ongeacht de taal of locatie.

Het productenpakket van Mediasurface is robuust en schaalbaar, beschikbaar als hosted suite en levert e-businesses het bepalende concurrentievoordeel, namelijk snelheid. De uitgebreide contentoplossingen van Mediasurface zijn geïntegreerd met de beste software op het gebied van e-commerce, kennisbeheer, ontwerp, lokalisatie and personificatie. De oplossingen worden geleverd via een selecte groep goed getrainde servicepartners. Meer informatie is te vinden op www.mediasurface.com.

Intel Corporation
Intel is de grootste chipfabrikant ter wereld en daarnaast toonaangevend fabrikant van computer-, netwerk- en communicatieproducten. Meer informatie over Intel is te vinden op www.intel.com/pressroom.

Noot voor redacties