Eerste Maarten Van Traa Debat in De Balie in Amsterdam

Partij van de Arbeid

Van Traa Debat in de Balie
22 maart 2000

Op 10 april 2000 vindt in De Balie in Amsterdam het eerste Maarten van Traa Debat plaats.

Een aantal organisaties (waaronder de EVS, FNV, Hivos, HOM, Vluchtelingenwerk en de PvdA) heeft het initiatief genomen een terugkerend debat te organiseren rond een thema dat de in 1997 overleden Maarten van Traa na aan het hart lag: de spanning tussen de politicus en de activist in de internationale politiek. Telkens zal een actieve politicus mede naar aanleiding van actuele ontwikkelingen het debat openen.

Als eerste spreker in het Maarten van Traa Debat zal Joschka Fischer, de minister van Buitenlandse Zaken van de Bondsrepubliek Duitsland, op 10 april a.s. zijn visie geven op de dilemma's van internationale verantwoordelijkheid, het voorkomen van mensenrechtenschendingen en de soevereiniteit van de staat, mede in het licht van het militair ingrijpen in Kosovo.

Coreferent is Cees Flinterman, hoogleraar Internationaal Recht aan de Universiteit Utrecht. Het debat zal worden voorgezeten door Jan Tromp, adjunct-hoofdredacteur van De Volkskrant.

De voertaal is Engels. Aanvangstijd van het debat is 19.30 uur.

In verband met de beperkte zaalruimte is het tijdig reserveren van kaarten aan te bevelen.

U kunt kaarten à 12,50 bestellen aan de kassa van De Balie: 020 553 5100 (tussen 14.00 en 17.00 uur). De kaarten dienen uiterlijk op 10 april om 19.00 uur bij de kassa van De Balie te zijn opgehaald.

De Balie, Kleine Gartmanplantsoen 10 te Amsterdam, is met het openbaar vervoer te bereiken met tram 1, 2, 5, 6, 7 en 10, halte Leidseplein.