Hyundai bouwt verder aan succes Atos Spirit

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000
AutoRai

Hyundai bouwt verder aan succes Atos Spirit

Hyundai breidt de standaarduitrusting van de populairste uitvoeringen van de Atos Spirit uit. Op vrijwel alle versies zijn een bestuurdersairbag en gordelspanners voortaan standaard. Dit wordt echter niet in de prijs doorberekend, wat overeenkomt met een voordeel van vijfhonderd gulden. Stuurbekrachtiging is nu bovendien standaard op drie van de vijf uitvoeringen. Daarnaast komt er een extra scherp geprijsde Atos Spirit X die voor 15.995 gulden in de prijslijsten staat en lanceert Hyundai een extra complete Spirit Special Edition.

Het succes van de sportief gelijnde Atos Spirit startte eind vorig jaar, direct nadat het model in Nederland leverbaar werd. De soepele en zuinige viercilinder motor van 1,0-liter in combinatie met een vrolijke en praktische styling zijn belangrijke gangmakers van het verkoopsucces. Samen met het meer functioneel gelijnde zustermodel Atos Multi is hij goed voor tien procent marktaandeel in het segment van compacte en toch heel ruime autos. De extra uitrusting en de behouden scherpe prijsstelling zullen voor een vervolg van het verkoopsucces zorgen.

Airbag
Elke versie heeft nu een airbag voor de bestuurder en gordelspanners voorin, uitgezonderd de Atos Spirit X. Beide voorzieningen leveren een belangrijke bijdrage aan de botsveiligheid. De prijzen van de modellen blijven echter onveranderd: de Atos Spirit LX kost 16.995 gulden en de SLX staat voor 20.495 in de prijslijsten. De Spirit SX krijgt naast de extra veiligheidsvoorzieningen ook nog standaard stuurbekrachtiging en kost 18.995 gulden.

Een nieuwe loot aan de Atos-stam is de Spirit X, die slechts 15.995 gulden kost. Hij heeft desondanks een behoorlijk complete uitrusting, zoals een vijfversnellingsbak, een van binnenuit te openen bagageklep en brandstofklep, startonderbreking en een wis/wasinstallatie achter. Daarnaast nog bumpers in carrosseriekleur en een dubbel opklapbare achterbank.

Special Edition
Tijdelijk levert Hyundai ook een Spirit Special Edition (SE). Die is gelijk aan de nieuwe X, maar heeft een zeer forse extra uitrusting, zoals een in kleur uitgevoerde achterspoiler, elektrische ruitbediening voor, centrale portiervergrendeling, een in delen neerklapbare achterbank en als klap op de vuurpijl lichtmetalen velgen, getint glas en mistlampen. Deze riant uitgeruste Spirit SE staat voor 17.995 gulden in de prijslijsten, een voordeel van 500,-. Hij is leverbaar in de kleuren Tropical Red, Ebony Black en Silver Lining, maar wees er snel bij want de voorraad is beperkt.