Politieberichten Friesland: Leeuwarden

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000

Politiebericht Friesland: Leeuwarden 11-04-2000 Politieberichten van dinsdag 11 april (07.00 - 13.00 uur)

Leeuwarden: gestolen bromfiets
Dinsdag omstreeks 08.40 uur werd op de Heliconweg een bromfietsbestuurder gecontroleerd. De man, een 23-jarige inwoner uit Leeuwarden, kon geen verzekeringsbewijs tonen en hij was ook het verzekeringsplaatje van de bromfiets kwijt. Toen de agenten de bromfiets natrokken, bleek dat deze als gestolen te boek stond. De bromfiets was in april 1999 gestolen in Hoensbroek. De bestuurster is aangehouden en de bromfiets is inbeslaggenomen.
Leeuwarden: rijden tijdens ontzegging
Zondag omstreeks 13.45 uur werd op de Egelantierstraat een autobestuurder gecontroleerd. De man, een 43-jarige inwoner uit Leeuwarden bleek niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Zijn rijbewijs was ongeldig verklaard en hij tevens nog een ontzegging van de rijbevoegdheid. De man kreeg een proces-verbaal.
Leeuwarden: inbraak auto
Tussen zondagavond en dinsdagochtend is ingebroken in een auto aan de Marijkestraat. De ruit van de linkerportier werd ingeslagen met een baksteen. Het tasje met gereedschap dat werd ontvreemd is even later teruggevonden in een tuin. Een vrouw van 71 jaar uit Leeuwarden heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8271