Politieberichten Schiedam

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000

11 april 2000

Lastige man uit ziekenhuis gehaald
SCHIEDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag rond middernacht kwam bij de politie van het district Schiedam een melding binnen over een lastige man in het Schieland ziekenhuis aan de Burgemeester Knappertlaan. Ter plaatse troffen ze een 30-jarige Schiedammer aan die weigerde een behandelkamer op de spoedeisende hulp-afdeling te verlaten. Daar werd een vriendin van de man behandeld. De man maakte door zijn aanwezigheid de behandeling echter onmogelijk, waarna hem meerdere malen gesommeerd werd de behandelkamer te verlaten. Toen hij hieraan geen gehoor gaf werd hij aangehouden wegens lokaal-vredebreuk en overgebracht naar het politiebureau.

Brand in woning
SCHIEDAM -- Maandagavond omstreeks tien uur brak brand uit in een woning in de Westfrankelandsestraat. Vlam was in de pan geslagen waardoor brand uitbrak in de keuken. De brandweer kwam ter plaatse en had het vuur snel onder controle.

Rijden onder invloed
SCHIEDAM -- Politiemensen van het district Schiedam controleerden in de nacht van maandag op dinsdag omstreeks half twee op de Burgemeester van Haarenlaan een automobilist. De man, een 44-jarige Rotterdammer bleek onder invloed van alcohol (1,50), waarna zijn rijbewijs werd ingevorderd. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.
Arbeidsongeval
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Maandagavond omstreeks half elf raakte een 36-jarige man uit Nieuwerkerk a/d IJssel die aan het werk was bij een bedrijf aan de Industrieweg gewond aan zijn hand. De man verloor tijdens het werk een deel van zijn vinger en werd per ambulance overgebracht naar het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam. De Arbeidsinspectie wordt op de hoogte gebracht van dit ongeval.