Vice-voorzitter Raad voor het Landelijk Gebied overleden

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000
Raad voor het Landelijk Gebied

In memoriam

Op zondag 9 april 2000 is op 70-jarige leeftijd overleden onze zeer gewaardeerde vice voorzitter van de Raad voor het Landelijk Gebied,

JAN VAN NOORD

De heer Van Noord was vanaf de instelling op 1 januari 1997 lid van de raad en voor die tijd was hij voorzitter van de thans opgeheven Raad voor de Openluchtrecreatie.

De leden en de medewerkers van de raad hebben de heer Van Noord leren kennen als een betrokken lid, een warm mens, een scherp opmerker en een ambassadeur voor de raad. In de raad en daarbuiten nam hij veelvuldig het voorzitterschap waar, met vakmanschap en grote overtuiging. Hij was altijd voor de raad beschikbaar en waar hij zich inzette deed hij dat met deskundigheid.

De raad zal hem missen, in alle opzichten. De plek die hij in de raad achterlaat zal moeilijk zijn te vullen en zeker niet op de wijze waarop de heer Van Noord dat deed.

Uit naam van alle leden en medewerkers van de Raad voor het Landelijk Gebied,

Prof. H.J.L. Vonhoff, voorzitter