Compaq introduceert Presario thuiscomputers

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000
Compaq introduceert Presario thuiscomputers

Minitowers en Supertowers als vernieuwing binnen bestaande lijn

Gouda, 11 april 2000 - Compaq kondigt Presario Minitowers en Supertowers aan. Deze modellen beschikken over geavanceerde mogelijkheden voor onder andere Internetgebruik, videobewerking, games en andere toepassingen voor thuisgebruikers.

Presario 7461, 7478, 7591 en 7592 Minitower modellen De Presario Minitower modellen zijn bij uitstek geschikt voor de thuisgebruiker die grote waarde hecht aan bedieningsgemak en direct aan de slag wil. De bestaande Presario Minitower thuiscomputer serie wordt vervangen door vier vernieuwde modellen. Het instapmodel is de Presario 7461 met een AMD 500-MHz processor. Dit is de enige Minitower zonder CD-ReWriter. De 7478, 7591 en 7592 Presario thuiscomputers zijn standaard uitgerust met een CD-ReWriter. De 7592 heeft daarnaast ook een DVD-speler. De Minitower
7591 en 7592 hebben een Pentium III processor en een vaste schijf van respectievelijk 10 en 20 GB. In deze modellen is de Dynamic Video Memory Technology (DVMT) toegepast. Deze technologie zorgt ervoor dat als een toepassing erom vraagt, het werkgeheugen van de computer als videogeheugen gebruikt wordt. Zodra de toepassing beëindigd wordt, geeft DVMT het werkgeheugen weer vrij. Hierdoor wordt het werkgeheugen optimaal gebruikt en kunnen de kosten van een duur videogeheugen worden bespaard.
Alle modellen uit deze reeks zijn voorzien van een ingebouwde USB-hub met twee USB-aansluitingen aan de voorzijde en twee aan de achterzijde, het Compaq Easy Access Internet toetsenbord, een Internet Scroll muis en kwalitatief hoogwaardige geluidsweergave via de versterkte JBL Pro luidsprekers. De Presario Minitowers worden standaard met een beeldscherm met een diameter van 38 centimeter geleverd.

Presario 7954 en 7980 Supertower
Voor gebruikers die op zoek zijn naar een krachtige computer met de nieuwste technieken, zoals de 'multimedia-fanaten' en de 'spelcomputeraars', heeft Compaq de Presario Supertower 7954 en 7980 ontwikkeld. Deze modellen beschikken over goede uitbreidingsmogelijkheden. Met het oog op videobewerking, zijn de Supertowers uitgerust met een digitale iLink aansluiting (IEEE 1394). Hierop kan bij voorbeeld een digitale videocamera aangesloten worden. Dankzij de ingebouwde netwerkkaart kan de Presario Supertower in een netwerk opgenomen worden, waardoor de computer zich leent voor zowel thuis- als zakelijk gebruik. De Presario 7954 en 7980 hebben respectievelijk een 650 en een 750 MHz AMD Athlon processor, beide met 200 MHz front side bus. De laatstgenoemde is voorzien van de Creative TNT2 Ultra grafische kaart, waardoor de weergave van spellen en DVD's verbeterd is. Deze kaart ondersteunt een nVidia TNT-Ultra grafische chipset. In combinatie met het videogeheugen van 32 MB wordt de best mogelijke beeldkwaliteit gewaarborgd. De Presario 7954 is standaard uitgerust met een 3dfx Voodoo 3
3500 kaart met 16 MB high-speed SGRAM. Hiermee worden op dit moment de hoogst mogelijke 2D en 3D prestaties bereikt, waardoor deze Supertower de 'game-pc' bij uitstek is. Beide Supertowers worden standaard geleverd met CD-ReWriter en DVD-speler. Het standaard beeldscherm heeft een doorsnede van
43 centimeter.

Software, service en gebruiksgemak
Alle nieuwe Compaq Presario-modellen worden geleverd met een uitgebreid Software Keuze Programma, waarbij de klant zelf een pakket kan samenstellen en kan kiezen uit meer dan dertig softwaretitels, waaronder productiviteitssoftware, games en educatieve titels. Gebruikers van Compaq Presario thuiscomputers ontvangen via Internet automatisch nieuwe stuurprogramma's en updates dankzij Compaq i-Service. Daarnaast hebben Presario thuiscomputers standaard thuisgarantie van één jaar en is het mogelijk om een Carepaq (servicecontract) met drie jaar thuisgarantie aan te schaffen. Zowel de standaard als de Carepaq garantie geldt binnen de hele Europese Unie.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, en consumenten PC's voor de NonStop Internetwereld. In meer dan 200 landen worden Compaq-producten en -diensten verkocht. Compaq levert haar producten en diensten voornamelijk aan het bedrijfsleven, thuisgebruikers, de overheid en onderwijsinstellingen. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.
Meer informatie over Compaq en haar consumentenproducten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl/presario.

Illustratiemateriaal is elektronisch verkrijgbaar via MCS, Marenthe de Nijs.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include implementation of a new model of distribution; the failure of systems associated with order fulfillment; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; market responses to pricing actions and promotional programs; volatility of certain equity investments; component shortages; and instability in developing countries that may affect operations. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the latest annual report on Form 10-K, and the latest quarterly report on Form 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marentheden@monogram.nl)