Smith & Associates start B-to-B E-Commerce website

SMITH AND ASSOCIATES

Smith & Associates start B-to-B E-Commerce website
Smith & Associates Stelt Een Business-To-Business E-Commerce-Website Voor

Houston - Smith & Associates, de nr. 1 van de onafhankelijke distributeurs van halfgeleiders en elektronische componenten, kondigt de start aan van Smithmart.com, een business-to-business e-commerce-website voor de lektronische distributie-industrie (www.smithmart.com).

Smithmart.com werd gecreëerd in het kader van de fusie van de Express-en ExStock-divisies van Smith & Associates tot SmithMart, dat een leidende positie inneemt als distributeur van hightechcomponentenoverschotten voor fabrikanten over de hele wereld.

Smithmart.com biedt zowel real timeveilingen als een dynamische e-commerce-dienst voor de real timehandel in componenten, Open Market Messenger(tm) genaamd. Bovendien hebben de bezoekers van de site ook toegang tot Smith Market Watch(tm), de populaire dienst van Smith & Associates die in 1997 werd opgestart en een overzicht geeft van de prijzen op de vrije markt.

'Smithmart.com is de on line-uitbreiding van SmithMart', zei Lee Ackerley, executive vice president van Smith & Associates. 'Wij zijn erg blij met de start van Smithmart.com als eerste e-commerce-website van Smith. Wij verwachten in de loop van dit jaar onze internetactiviteiten te kunnen uitbreiden met andere aanbiedingen en diensten.'

Smithmart.com kan honderden simultaan verlopende veilingen herbergen en biedt liveveilingen, ultraveilingen en veilingen bij afslag of 'omgekeerde' veilingen aan. De veilingen van Smithmart.com putten uit SmithMarts voorraad aan componenten van OEM's en voorraden in depot. Met Open Market Messenger (OMM) biedt SmithMart.com ook de mogelijkheid on line te communiceren met een vertegenwoordiger van Smith & Associates. Via OMM kunnen de klanten meedelen wat ze nodig hebben, onderhandelingen voeren, de beschikbaarheid van goederen controleren, offertes ontvangen en deals afsluiten via het internet. De klanten kunnen het programma rechtstreeks downloaden van Smithmart.com; de werking ervan is vergelijkbaar met de instant messaging programma's van Yahoo, Microsoft en AOL.

'Dankzij OMM kunnen onze klanten hun benodigdheden rechtstreeks invoeren in onze databank. Bovendien is deze service 24 uur per dag beschikbaar', stelt Scott Willey, algemeen directeur van SmithMart. 'De cyclus 'opbellen-faxen-wachten', de standaardmanier om zaken te doen, wordt geëlimineerd.'

Smith Market Watch is een on line-dienst die Smith & Associates sinds
1997 aanbiedt. Het systeem zoekt op de vrije markt de prijzen van de meest gevraagde componenten en is beschikbaar via de website Smithmart.com of als e-mailnieuwsbrief.

Naast het hoofdkwartier in Houston, Texas, heeft Smith & Associates vestigingen in Hong Kong en Amsterdam. De omzet bedroeg in 1998 $470 miljoen. Een divisie van Smith & Associates, SmithMart, koopt en verkoopt elektronische componenten en producten en doet zowel op de traditionele manier als via het internet zaken
(www.smithmart.com).

Contact: Aric N. Hooverson, Smith & Associates, Telefoon: +1 713 430-3090, Fax: +1 713430-3099

11 apr 00 12:26