Bruynzeel keukens presenteert nieuw programma op BouwRai

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000
Milieukeur

BRUYNZEEL KEUKENS KLAAR VOOR 2000 Tijdens de BouwRai 2000, die gehouden wordt van 11 t/m 14 april, presenteert Bruynzeel Keukens in de Hollandhal op standnummer H 1155 haar nieuwe keukenprogramma voor 2000. Bruynzeel Keukens, al sinds jaren nummer één in de Benelux zit in de vaart van vernieuwing en versterking van het al meer dan 100 jaar bestaande merk. Zo heeft het keukentype Atlas inmiddels Milieukeur verworven. Door Stichting Milieukeur wordt op woensdag 12 april aanstaande om 15.00 uur officieel het Milieukeurcertificaat worden uitgereikt aan de firma Bruynzeel voor deze keuken. Als blijk van hun grote betrokkenheid bij het milieu schenkt Bruynzeel Keukens aansluitend een donatie aan de Stichting Henk (Hulp En Nazorg Kinderen kernramp Chernobyl).

Milieukeur voor Bruynzeel Atlaskeuken
Met Milieukeur sluit Bruynzeel Keukens een onderzoeks- en ontwikkelingsfase af waarbij vele partijen baat hebben. Op woensdag 12 april 2000 wordt aan Bruynzeel Keukens op de BouwRai 2000 door de Stichting Milieukeur voor het keukentype Atlas het Milieukeurcertificaat uitgereikt. De relatie tussen Stichting Milieukeur en Bruynzeel Keukens is een vervolg op het project Kijk op Keukens, waarin Bruynzeel Keukens samenwerkt met de Provincie Gelderland en een aantal bedrijven en instellingen zoals Syntens Arnhem. De Bruynzeel ATLAS keuken met Milieukeur is bedoeld voor zowel de particuliere als de professionele markt (zoals beleggers en woningbouwverenigingen).

Bruynzeel schenkt donatie voor de kinderen van Chernobyl Door een donatie van fl. 15.000,- aan de stichting HENK draagt Bruynzeel haar steentje bij om het leven van de Kinderen slachtoffers van de kernramp Chernobyl weer wat dragelijker te maken. Stichting Henk heeft ten doel het verlenen van humanitaire hulp aan de kinderen die door de Chernobylramp problemen hebben gekregen met hun gezondheid.

De Beste Bedrijven van de Toekomst
Door te voldoen aan zeven criteria, gesteld door de Stichting Onderzoek Beste Bedrijven, is Bruynzeel Keukens tevens geselecteerd voor opname in het boek De Beste Bedrijven van de Toekomst. In dit boek, uitgegeven door Noordhoff Wolters, staan de Toppers van Morgen in het Nederlandse bedrijfsleven.

Milieukeur in het algemeen
Stichting Milieukeur is in 1992 op initiatief van de overheid (Ministerie van VROM en EZ en sinds 1995 het Ministerie van LNV) opgericht. Het doel van Milieukeur is het stimuleren van milieubewust handelen door producent en consument. Milieukeur wordt beheerd door de onafhankelijke Stichting Milieukeur, waarin consumenten- en milieuorganisaties, produ-centen, detailhandel en overheid deelnemen. Wanneer een product Milieukeur heeft verkregen betekent dit dat het, ten opzichte van de meeste vergelijkbare producten, minder milieubelastend is. Op dit moment is Milieukeur onder andere te vinden op kopieerpapier, schrijfgerei, etiketten, bureaustoelen, tuinmeubilair, schoenen, betonproducten, meststoffen, brandblussers, linoleum, schrijfblokken, toiletpapier, papieren handdoeken, autopoetsproducten, autowasstraten, kattenbakvulling, GFT-bodemplaten, potplanten, aardbeien, varkensvlees, brood, appels, peren, uien, gerst, tarwe, appelsap en aardappelen.