Chello groeit naar 171.000 abonnees

Datum nieuwsfeit: 11-04-2000

Chello

171.000 abonnees voor chello broadband in eerste kwartaal 2000, chello kende in eerste jaar sterke groei

367% groei over vorige 12 maanden

meer dan 3850 nieuwe betalende breedbandklanten per week gedurende laatste kwartaal

Amsterdam, 11 april 2000 -- chello broadband nv, (chello), een van 's werelds belangrijkste leveranciers van breedband-internet en uitgeroepen tot beste consumenten-ISP in Europa, sluit het eerste kwartaal van 2000 af met 171.000 betalende abonnees. Dit heeft het bedrijf, reeds actief in Europa, Zuid-Amerika en Australië, vandaag bekend gemaakt. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, betekent dit een groei van 367% over twaalf maanden.

nieuwe chello abonnees per kwartaal:
totaal aantal abonnees nieuwe abonnees dit kwartaal
Q1 1999 36,650 12,312
Q4 1999 121,000 41,961
Q1 2000 171,000 50,000

chello broadband is momenteel beschikbaar in zes Europese landen: Noorwegen, Zweden, Oostenrijk, Frankrijk, België en Nederland. In Australië is de breedbandservice draadloos beschikbaar via MMDS en satelliet. Ook in Zuid-Amerika heeft chello een vestiging geopend.

Roger Lynch, president en CEO van chello broadband nv, ziet de cijfers als een bewijs van chello's succes op de dynamische breedbandmarkt. "Op 23 maart was het een jaar geleden dat onze service officieel van start ging", zegt Lynch. "Wij stellen verdere groei in het vooruitzicht en zijn blij dat we voor veel Europese breedband-internetgebruikers de eerste keuze zijn.

Mitch Clarke, directeur verkoop en filialen, zegt: Deze eerste kwartaalresultaten, met 3850 nieuwe betalende breedbandabonnees per week, duiden op een sterke doorzettende groei voor chello. Vooral de manier waarop lokale chello-filialen hun service hebben aangepast aan de toenemende groei, stemt tot tevredenheid. Bovendien tonen deze cijfers actieve, betalende klanten. Ze bevatten nog niet de overige internetklanten van UPC die door recente overnames bij ons terecht zijn gekomen. De komende maanden worden ook zij naar de chello-service gemigreerd.

Europese gebruikers van chello's breedbandservice kunnen voor een vast maandelijks bedrag profiteren van een altijd werkende, razendsnelle internetservice via AORTAtm, de eigen wereldwijde IP-backbone van chello. In de taal van het land waarin de service wordt aangeboden kan toegang worden verkregen tot geluid van CD-kwaliteit, vlijmscherpe afbeeldingen en het aanbod van nationale en lokale contentpartners. In Australië wordt de service draadloos aangeboden via MMDS en satelliet, waardoor voor het eerst ook in afgelegen gebieden in Australië gebruik kan worden gemaakt van breedband-internet.