ErgoDirect biedt onderwijs uitkomst in strijd tegen RSI

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000

ERGODIRECT

ErgoDirect biedt onderwijs uitkomst in strijd tegen RSI
Voordelige licentieregeling voor anti-RSI software WorkPace

Utrecht, 12 april 2000 - ErgoDirect en SURFdiensten hebben op 4 april een contract getekend voor het gebruik van WorkPace anti-RSI software. Middels deze licentieovereenkomst wordt het voor zeer veel (onderwijs)instellingen mogelijk om anti-RSI software tegen gunstige voorwaarden in gebruik te nemen.

De licentieovereenkomst
De licentieovereenkomst is een driejarig contract, voor het gebruik van WorkPace, dat instellingen bij SURFdiensten kunnen afsluiten tegen zeer lage prijzen. Hiermee kunnen alle studenten en medewerkers van de instelling zowel binnen de instelling als thuis, de plaats waar de meeste RSI-klachten ontstaan, gebruik maken van deze anti-RSI software. De regeling is beschikbaar voor meer dan 250 instellingen in het hoger onderwijs met meer dan 500.000 gebruikers. Daarnaast kunnen meer dan 750 instellingen in de BVE-sector en het voortgezet onderwijs (via SLBdiensten) van de licentie gebruik maken, evenals meer dan 8.000 instellingen in het primair onderwijs (via APS IT-diensten). Bovendien kunnen ook Belgische hogescholen en universiteiten gebruik maken van de licentieregeling, evenals diverse onderwijsinstellingen in het UK met zelfs meer dan 6.000.000 gebruikers (via CHEST, partner van SURFdiensten). Kortom, de samenwerking tussen SURFdiensten en ErgoDirect, de leverancier van WorkPace, biedt zeer veel instellingen uitkomst bij de bestrijding van RSI.

RSI in het onderwijs
De heer ing. J.T.L. van Hooft van ErgoDirect zegt over de samenwerking met SURFdiensten: >>Wij zijn uitermate content over de samenwerking, omdat het ErgoDirect in staat stelt het gebruik van onze software ter voorkoming en herstel van RSI onder de aandacht te brengen van een grote en groeiende groep gebruikers.<< Want dat RSI ook binnen het onderwijs een steeds groter wordend probleem wordt moge duidelijk zijn. >>Door de toenemende computerdichtheid binnen de instellingen zal het aantal gevallen van RSI in de toekomst drastisch toenemen indien bronbestrijding onvoldoende aandacht krijgt. De kracht van WorkPace om langdurig statistische belasting van spieren en pezen te voorkomen door het verantwoord en medisch onderbouwt inzetten van micropauzes en (strek)oefeningen zal zeker bijdragen aan het afzwakken, stopzetten en terugdringen van de groei van het aantal van deze RSI gevallen<<, aldus de heer J.T.L. van Hooft.
Over ErgoDirect
ErgoDirect BV is een joint-venture van Harley Systems International en Bakker & Elkhuizen Ergonomie. Het doel van ErgoDirect is alle activiteiten met betrekking tot het geavanceerde pauzesoftwareprogramma WorkPace en andere ondersteunende producten ter voorkoming en herstel van RSI toegankelijk te maken via een organisatie. Het huidige werkgebied van ErgoDirect beslaat Nederland, België en United Kingdom. Meer informatie over WorkPace kunt u vinden op internet: www.voorkomrsi..nl.

Over SURFdiensten
SURFdiensten treedt op als intermediair tussen diverse ICT-aanbieders en het onderwijs en werkt nauw samen met SLBdiensten en APS IT-diensten. SURFdiensten verstrekt licenties aan het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, SLBdiensten aan het BVE-veld en voortgezet onderwijs en APS IT-diensten aan het primair onderwijs. Ongeveer 95% van het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek maakt inmiddels gebruik van de SURF-licenties. In het BVE-veld is dit ook ongeveer 95%, in het voortgezet onderwijs circa 85% en in het primair onderwijs circa 60%. SURFdiensten heeft onlangs haar dienstverlening uitgebreid richting Belgische hogescholen en universiteiten, onderwijsinstellingen in het UK (via EduServ/CHEST) en bibliotheken. Meer informatie over de licentieovereenkomst kunt u vinden op internet: SURFdiensten: www.surfdiensten.nl, SLBdiensten: www.slbdiensten.nl, APS IT-diensten: www.apsitdiensten.nl.

Meer informatie voor de redactie

SURFdiensten
Audrey Visscher
Tel. 030 - 298 30 00