Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Boxtel 12-04-2000 Persbericht district Aa en Dommel

AUTOGORDELCONTROLE (Sint Michielsgestel) Dinsdagmiddag is autogordelcontrole gehouden op de Schijndelseweg in Sint Michielsge-stel. Totaal 11 personen zijn bekeurd omdat ze de autogordel niet gebruikten terwijl dat wel vereist was. INBRAAK KERKGEBOUW (Boxtel) Dinsdag is ingebroken in een kerkgebouw aan Hoogheem in Boxtel. Een raam werd openge-broken waardoor men binnen kon komen. In het gebouw werd een offerblok opengebroken en het geld daaruit gestolen. Verder werd een kast opengebroken, waaruit geld en snoepgoed gestolen werd. VERKEERSCONTROLE (Sint Oedenrode) Dinsdagavond is door de politie controle gehouden op de Veghelseweg en de Schijndelse-weg in Sint Oedenrode. Totaal 15 personen werden bekeurd. Zo bleek bij 7 personen de ver-lichting niet in orde te zijn. Ook werd een 32-jarige man uit Eindhoven bekeurd voor beledi-ging. De man was het niet mee eens dat hij werd bekeurd en beledigde de politiemensen. De officier van justitie heeft de man een boete van fl. 500,- opgelegd. TE VEEL GEDRONKEN (Haaren) In de nacht van dinsdag op woensdag is een 40-jarige man uit Nieuwkuijk bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod en een boete van fl. 400,-. De controle vond plaats op de Kerkstraat in Haaren. INBRAAK AUTO (Vught) Dinsdagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Boslaan in Vught. Een portier van de auto werd opengebroken. Uit de auto werden wat kleine spullen gestolen. Ook werd geprobeerd de auto te starten, waardoor het contactslot ontzet werd. INBRAAK BEDRIJF (Boxtel) In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijf aan de Rechterstraat in Boxtel. Door te hengelen wist men in het bedrijf te komen. Alle kasten en ruimten werden doorzocht. Een nog onbekend geldbedrag werd gestolen. ILLEGAAL STOKEN (Haaren) Woensdagmiddag is een 43-jarige man uit Haaren bekeurd omdat hij op een perceel grond aan de Hoge Raam in Haaren aan het stoken was zonder vergunning. De man kreeg een boete van fl. 480,-. INBRAAK AUTO (Vught) Dinsdagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Lidwinastraat in Vught. Een portier van de auto werd opengebroken. Uit de auto werden een aantal tassen met kle-ding gestolen. Ook werd uit de auto een pillendoosje meegenomen met daarin 5 hoge bloed-drukpillen. Bij onjuist gebruik zijn deze pillen schadelijk voor de gezondheid. ILLEGAAL HUISVUIL STORTEN Steeds vaker wordt de politie geconfronteerd met achtergelaten huisvuil. In natuurgebieden, bij flats en in groenvoorzieningen worden steeds vaker grote hoeveel-heden afval aangetroffen. De politie van het district Aa & Dommel gaat de komende tijd extra aandacht besteden aan het dumpen van afval. De boetes voor het zich niet op juiste wijze ontdoen van afval variëren van fl. 100,- tot fl. 480,-.