Samenwerkingsverband Apple en THE WIZ

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000
Apple Benelux

Samenwerkingsverband Apple en THE WIZ voor introductie van desktop-videoproducten

Bunnik,12 april 2000 - Apple heeft vandaag bekendgemaakt dat een samenwerkingsverband is aangegaan met THE WIZ om een complete, op de iMac DV van Apple gebaseerde desktopvideo-oplossing te demonstreren in de 41 THE WIZ-winkels in New York en omgeving. THE WIZ zal een unieke omgeving creëren waarin de klanten zelf camcorders van grote fabrikanten kunnen uitproberen in combinatie met de iMac DV en iMovie.

Op de iMac DV is de baanbrekende iMovie-programmatuur van Apple geïnstalleerd, waarmee gebruikers heel eenvoudig hun eigen professionele homevideo's kunnen maken. Met iMovie worden de videobeelden vanaf een digitale camcorder naar de iMac digitaal overgebracht via de ingebouwde FireWire-poort van de iMac. In iMovie kan de gebruiker vervolgens eenvoudig de volgorde van de fragmenten aanpassen, speciale effecten toevoegen (zoals overgangen en een aftiteling) en zelfs gebruikmaken van geluidsfragmenten en geluidseffecten. De uiteindelijke film kan worden opgeslagen op de harde schijf van de iMac, worden geëxporteerd naar de camcorder om een kopie te maken op een VHS-band of een digitale videoband, of via het Internet worden verstuurd.

"Het doet ons genoegen dat we in samenwerking met THE WIZ digitale video beter toegankelijk kunnen maken voor de klanten", aldus Mitch Mandich, senior vice president of Worldwide Sales van Apple.

"Nu de producten van Apple deel uitmaken van het verkoopassortiment van THE WIZ betekent dit dat wij onze klanten een nog ruimere keuze aan kwaliteitsproducten kunnen bieden", aldus Tasso Koken, executive vice president Merchandising and Marketing. "Wij verheugen ons op de samenwerking met Apple om oplossingen op het gebied van desktopvideo te kunnen demonstreren die homevideo een heel nieuw aanzien geven."

THE WIZ
THE WIZ is in drie Amerikaanse staten de belangrijkste keten in consumentenelektonica, met winkels op 41 locaties en een assortiment dat bestaat uit meer dan 30.000 producten en diensten. Het uitgebreide productassortiment op het gebied van audio en video, mobiele tefelonie, kantoorapparatuur, muziek, films en nieuwe digitale producten omvat onder andere kwaliteitsmerken zoals Apple, SONY, 3Com, Panasonic, RCA, Mitsubishi, Fuji, AIWA en Compaq. THE WIZ is eigendom van en wordt bestuurd door Cablevision Systems Corp., een van de grootste bedrijven op het gebied van media, amusement en telecommunicatie in Amerika en hoofdeigenaar van Madison Square Garden en de bijbehorende professionele sportteams, Radio City Entertainment en populaire kanalen als American Movie Classics en Bravo.
Over Apple

Apple gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple zet zich nu in om de beste personal computer ervaring te bezorgen aan studenten, docenten en creatieve professionals over de hele wereld en dit met Apple's innovatieve apparatuur, programmatuur en Internetdiensten.

Websites van Apple:
Voor informatie over Apple: www.apple.com/ Voor informatie over Apple Benelux: www.apple.com/nl Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/nl/pr

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Steven Van den Eynde
Outsource, Marketing & Communications