Viewlocity verwerft certificatie J.D. Edwards

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000

Viewlocity's business-to-business integratieoplossingen verwerven certificatie door J.D. Edwards

Amsterdam, 13 april 2000 - Viewlocity, toonaangevend leverancier van business-to-business ('B2B') integratieoplossingen voor online trading communities, maakt vandaag bekend een gecertificeerde J.D. Edwards Product Alliances Partner te zijn geworden. De in december 1999 door Viewlocity geïntroduceerde Application Connector voor OneWorldTM van J.D. Edwards is de eerste toepassing in zijn soort die dit officiële certificaat heeft verworven.

Het certificatieprogramma is gebaseerd op het streven van J.D. Edwards om kwaliteit te waarborgen en beproefde interfaces te garanderen tussen haar eigen producten en die van haar partners. Het programma valideert de integriteit van deze transacties waardoor oplossingen meerwaarde krijgen en de investeringen van de klant beschermd worden. Door de flexibele, uitgebreide zakelijke processen in de totale supply chain en de trading communities is er meer behoefte ontstaan aan interoperabiliteit. Dit stelt bedrijven in staat om slagvaardig en concurrerend te blijven. Nu de B2B-integratieoplossingen van Viewlocity voor OneWorld en producten van partners gecertificeerd zijn, kan J.D. Edwards een gekwalificeerd en beproefd B2B-integratieplatform aanbieden.

Om de status van Certified Product Alliances Partner te bereiken heeft Viewlocity de OneWorld Connector geïnstalleerd in het certificatielaboratorium van J.D. Edwards. Hier testte en documenteerde technici van beide bedrijven de mogelijkheden van de Connectors event-based om binnenkomende en uitgaande berichten af te handelen en foutmeldingen te verwerken.

Greg Cronin, CEO van Viewlocity, legt uit: "De oplossingen van Viewlocity zorgen voor de integratie van gecompliceerde, cruciale toepassingen zowel binnen het bedrijf als binnen de trading communities". De steun van J.D. Edwards voor onze OneWorld Connector is met name van belang omdat de certificatie al kwam na slechts een paar dagen testen en valideren. De certificatie van onze B2B-integratieoplossingen door J.D. Edwards verhoogt het vertrouwen van bestaande en toekomstige klanten van J.D. Edwards om in onze beproefde technologie te investeren".

De certificatie van de interface door J.D. Edwards verhoogt de strategische waarde van de bestaande partnerships. "Het scala aan keuzemogelijkheden voor de klanten van J.D. Edwards is dankzij de certificatie van de Application Connector van Viewlocity uitgebreid met dit beproefde B2B-integratieplatform", aldus Lenley J. Hensarling, Director Interoperabilty bij J.D. Edwards. "Voor zakendoen in de Nieuwe Economie is interoperabiliteit onontbeerlijk, en we zijn ervan overtuigd dat deze certificatie een belangrijke bijdrage levert aan het succes van onze klanten op het gebied van B2B."

Hensarling vervolgt: "De certificatie van Viewlocity is belangrijk voor J.D. Edwards omdat daarmee de interoperabiliteit tussen OneWorld, legacy-systemen en toepassingen voor e-commerce gegarandeerd is. We weten nu niet alleen zeker dat de oplossing van Viewlocity goed samenwerkt met die van ons, maar we zullen ook voortdurend blijven certificeren tijdens de ontwikkeling van onze producten".

Bedrijfsprofiel van J.D. Edwards
J.D. Edwards is leverancier van Idea to ActionTM-software voor het beheren van virtuele bedrijven en supply chains. De breed inzetbare e-business-oplossingen die worden gemaakt met de geïntegreerde toepassingen van J.D. Edwards geven klanten in de consumentensector, de industrie en de dienstverlening volledige controle over hun front office, productieprocessen, toeleveringsketen, logistiek en distributie, human resources en financiële administratie. Idea to Action van J.D. Edwards wordt ondersteund met ActivEraTM, een verzameling tools en technieken die een uitbreiding vormen op de bedrijfssoftware OneWorldTM en WorldSoftware van J.D. Edwards, en op Numetrix, zijn oplossing voor supply chain-planning. Met ActivEra kunnen klanten hun bedrijfssoftware snel en eenvoudig aanpassen, zowel tijdens als na de implementatie. De toepassingen van J.D. Edwards zijn te gebruiken in verschillende netwerkomgevingen, zoals Windows NT®, UNIX® en OS/400®, en zijn berekend op Java(tm) en HTML. J.D. Edwards opereert vanuit Denver en behaalde in het boekjaar 1998 een omzet van $944 miljoen. Meer informatie is verkrijgbaar via de website van J.D. Edwards op: www.jdedwards.com.

Profiel van Viewlocity
Viewlocity is een wereldwijde leverancier van de drie lagen van technologie essentieel voor de succesvolle integratie van trading communities te weten: B2B integration foundation, trading community frameworks en supply chain synchronisation solutions. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix®, dat meer dan 3200 installaties kent verspreid over de hele wereld, en organisaties en hun zakelijke partners binnen de gehele toeleveringsketen de mogelijkheid tot communicatie en samenwerking biedt ("Connect, Communicate and Collaborate"). Viewlocity heeft wereldwijd dertien kantoren. Het mondiale hoofdkwartier is gevestigd in Atlanta, Georgia. Het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Londen en het hoofdkantoor voor het Verre Oosten in Singapore. Viewlocity richt zich op de serviceproviders voor bedrijven op het gebied van high-tech gebruiksgoederen, detail- en e-tailhandel, en logistiek, en zet zijn producten en diensten af in meer dan
50 landen via de eigen verkooporganisatie en via een wereldwijd netwerk van integratiepartners. Meer informatie is verkrijgbaar via website: www.viewlocity.com.

Neem voor meer informatie contact op met:
Text 100 BV Viewlocity
Saskia Brandt Susanne Kane