Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000

Politiebericht Friesland: Leeuwarden 12-04-2000 Politieberichten van dinsdag 11 april (13.00 uur) tot en met woensdag 12 april (07.00 uur)

Leeuwarden: telefoonstoring
Dinsdag omstreeks 18.00 uur werd op het Beursplein door het bedrijf Oranjewoud uit Heerenveen een telefoonkabel kapot getrokken. Hierdoor kwam de gehele binnenstad van Leeuwarden zonder telefoon te zitten. De mobiele telefoon werkt nog wel. Door de PTT is `groot` materiaal ingezet om deze storing zo spoedig mogelijk te verhelpen. Vanmorgen omstreeks 05.00 uur was de storing weer verholpen. Tijdens deze uren heeft de PTT een auto met daarin mobiele telefoons neergezet op het Mercuriusplein. Gedurende de telefoonstoring heeft de politie extra gesurveilleerd in de binnenstad en zijn tevens stadswachten ingezet. Er zijn geen onregelmatigheden geweest.

Leeuwarden: poging inbraak
Dinsdag omstreeks 16.20 uur werd door een beveiligingbeambte van Bornia Herne aan de Borniastraat een 24-jarige man uit Leeuwarden aangehouden, die zich verdacht gedroeg in het gebouw. De verdachte was een kamer van een bewoner binnengegaan zonder dat hij daar wat te zoeken had. De man is overgebracht naar het bureau en ingesloten terzake poging tot diefstal.

Leeuwarden: aanrijding
Dinsdag omstreeks 17.05 uur vond op de Grovestins een aanrijding plaats tussen een personenauto en een voetganger. De voetganger, een jongen van 8 jaar uit Leeuwarden, stak zonder uit te kijken de rijbaan van de Grovestins over vlak voor een naderende auto, die bestuurd werd door een 21-jarige vrouw uit Grou. De jongen is per ambulance overgebracht naar het MCL-Zuid. Daar bleek dat de verwondingen meevielen en na behandeling kon de jongen weer naar huis.
Leeuwarden: onder invloed
Dinsdag omstreeks 23.55 uur werd op het Hoekstersingel een automobiliste gecontroleerd. Het bleek dat de vrouw, een 45-jarige inwoonster uit Leeuwarden, teveel had gedronken. Aan het bureau blies zij 255 ug/l. Zij kreeg een rijverbod voor 1 uur. Woensdag omstreeks 04.25 uur werd op het Zuiderplein een automobilist gecontroleerd. De bestuurder, een man van 33 jaar uit Twijzelerheide, bleek teveel te hebben gedronken. Aan het bureau blies de man 345 ug/l. Hij kreeg een rijverbod voor 2 uur.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272