OnWeb Integrator levert Mercedes-Benz eBusiness-platform

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000
OnWeb Integrator van NetManage voorziet Mercedes-Benz van eBusiness-platform

Veenendaal, 12 april 2000 NetManage, leverancier van eBusiness-oplossingen en applicatie integratie, maakt bekend dat Mercedes-Benz België gebruikmaakt van het bekroonde NetManage-product OnWeb Integrator (voorheen Salvo) voor het Belgische en Luxemburgse dealernetwerk. Dealers in heel België en Luxemburg beschikken hiermee over een webapplicatie die geïntegreerd is met de bedrijfssystemen van Mercedes-Benz in Duitsland zodat zij nieuwe auto's online jkunnen configureren en bestellen.

Het systeem Vision, dat in slechts 120 werkdagen werd ontwikkeld door de Total Solutions-consultinggroep van NetManage, biedt dealers alle denkbare ondersteuning. Het systeem is geïntegreerd met de fabriekssystemen en kan direct worden ingezet voor orderverwerking, configuratie, prijsstelling, het lokaliseren van auto's, distributielogistiek en planning. Het doel van Mercedes-Benz België was vereenvoudiging van de bestelprocedures. Daarnaast wilden zij klanten betrekken bij de bestelling van hun Mercedes in de fabriek. Het Vision-systeem, dat inmiddels in heel België wordt gebruikt, heeft het bestelproces efficiënter gemaakt en de klanttevredenheid vergroot door een accurate en beter afgestemde service. Om klanten van dienst te zijn bij de financiering van hun Mercedes installeerde NetManage onlangs bij Mercedes Finance ook een financieringsapplicatie.

"Het merk Mercedes staat voor kwaliteit en innovatie waarden die wij ook willen laten terugkomen in de klantenservice met behulp van Vision", aldus Pascal Cousin, CIO IT van Mercedes-Benz België. "Dit systeem levert meer effectiviteit en efficiëntie, wat leidt tot een hogere mate van tevredenheid bij zowel dealers als klanten."

Vision maakt gebruik van het Internet om alle dealers toegang te verschaffen, zodat er geen extra kosten zijn voor softwaredistributie. Daarnaast maakt het principe 'één wijziging, overal een update' het Web tot een zeer efficiënt medium in termen van onderhoud door gebruikers. Door het inzichtelijke ontwerp van Vision hebben eindgebruikers weinig ondersteuning en training nodig. Mercedes-Benz België verwacht met Vision een hoog rendement te behalen doordat het websysteem extra goodwill bij klanten en kostenbesparingen oplevert.

"Onder onze klanten die OnWeb Integrator gebruiken voor eBusiness bevinden zich steeds meer autoproducenten, vooral als er communicatiesystemen in het spel zijn bestemd voor het dealernetwerk", aldus Zvi Alon, president en CEO van NetManage. "De autobranche loopt voorop met eBusiness-initiatieven, en wij zijn er trots op een belangrijke marktspeler zoals Mercedes-Benz België te kunnen voorzien van hoogwaardige producten en services.

OnWeb Integrator
OnWeb Integrator is een beproefd en eenvoudig te gebruiken applicatie-integratieframework voor het ontwikkelen van grootschalige extranet-applicaties. OnWeb Integrator is een middle-tier-oplossing, met onderdelen als OnWeb Application Server en OnWeb Designer. De oplossing maakt gebruik van op componenten gebaseerde bedrijfslogica om nieuwe informatie af te leiden van bestaande gegevens die zijn opgeslagen in bedrijfssystemen. OnWeb Designer is de grafische ontwikkelomgeving voor OnWeb Integrator die voorziet in een whiteboard-benadering voor applicatie-ontwikkeling. Door 'slepen en neerzetten' kunnen bedrijfsobjecten met elkaar worden verbonden en kunnen onderlinge verbanden worden bepaald. Dit stelt applicatie-ontwikkelaars in staat op eenvoudige wijze de structuur en logica van applicaties te visualiseren. Het op componenten gebaseerde, multi-tier-model van OnWeb Integrator waarborgt schaalbaarheid, robuustheid en eenvoudig onderhoud van OnWeb Integrator-applicaties.
NetManage
Het in 1990 opgerichte NetManage, Inc. (Nasdaq: NETM) levert praktische en eenvoudige oplossingen waarmee bedrijven invulling kunnen geven aan eBusiness-initiatieven op basis van hun bestaande informatie-infrastructuur. Tot de producten en diensten van NetManage behoren onder meer software-applicaties voor applicatie-integratie en host-toegang en oplossingen voor centraal beheer en real-time ondersteuning. Met dit uitgebreide aanbod kunnen bedrijven hun informatieresources transformeren tot krachtige eBusiness-oplossingen. NetManage verkoopt en ondersteunt zijn producten wereldwijd via het eigen verkoopkanaal, via internationale dochters en geautoriseerde partners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar sales@netmanage.nl of +31 (0) 318 519696 bellen.
Einde persbericht

Voor meer informatie:

Hanneke van Dreumel
Jeronimus-Wolf B.V.
Hanneke@jeronimus-wolf.nl
Laura van Riemsdijk
NetManage Northern Region
Laura.van.Riemsdijk@NetManage.nl
NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, het NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Simware en Salvo zijn geregistreerde handelsmerken van Simware Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.