Merant en Tivoli bundelen kracht in ontwikkeling e-business

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000
Persbericht

MERANT EN TIVOLI(R) BUNDELEN DE KRACHTEN OM VAART TE ZETTEN ACHTER DE ONTWIKKELING VAN E-BUSINESS TOEPASSINGEN
NIEUWE GEBRUIKSKLARE* TIVOLI TECHNOLOGIE BREIDT DE MERANT EGILITY* OPLOSSING VOOR HET BEHEER VAN DE ONTWIKKELING EN HET AANLEVEREN VAN E-BUSINESS TOEPASSINGEN,UIT

www.merant.com - Amersfoort, april 2000 - MERANT (NNM:MRNT; LSE:MRN) introduceert een belangrijke technologie die het MERANT Egility(tm) framework om de onderneming klaar te stomen voor e-business, in grote mate uitbreidt. Het gaat om PVCS Enterprise Release Manager(tm) (ERM) voor Tivoli Enterprise*. Door de toepassingsontwikkeling te linken met de implementering, garandeert PVCS Enterprise Release Manager voor Tivoli een effectieve en veilige distributie van nieuwe releases van softwaretoepassingen over de gedistribueerde computerplatforms van de onderneming.

Het MERANT Egility framework helpt klanten snel hun onderneming klaar te maken voor e-business en de concurrentie een stap voor te zijn. Als onder deel van de MERANT Egility oplossing is de PVCS Enterprise Release Manager een uniek ontwerp dat als een hefboom werkt voor het enkelvoudige console managementsysteem van Tivoli, zodat het ontwikkelings- en implementeringproces van begin tot einde bijzonder eenvoudig kan worden gestuurd. PVCS ERM voor Tivoli slaat de brug tussen het ontwikkelen en het implementeren van toepassingen, waarbij de releasecyclus van software wordt gekoppeld aan een automatische softwaredistributie, zodat ondernemingen worden geholpen in hun inspanningen om de concurrent steeds een stap voor te blijven. Met MERANT kunnen bedrijven en instellingen niet alleen het beheer van ontwikkelingstoepassingen automatiseren, maar ook de distributie en de installatie van die toepassingen binnen de onderneming waardoor een snellere ontwikkelingscyclus wordt gecreëerd die bovendien van superieure kwaliteit is.

Het nieuw geïntegreerde systeem genereert automatisch softwarepakketten in door Tivoli herkende formaten voor MERANT klanten die de PVCS suite of andere PVCS tools gebruiken; wereldwijd de meest verspreide oplossing voor het beheer van het ontwikkelingsproces voor toepassingen. Dankzij die integratie kunnen bedrijven hun software activa beter beheren en meetbare productiviteit- en kwaliteitswinst leveren. PVCS Enterprise Resource Manager voor Tivoli staat garant voor:

* Snellere implementatie: dankzij de automatisering verloopt het implementeren van nieuwe of aangepaste functiemogelijkheden veel sneller dan bij de traditionele handmatige aanpak. Dit is in het bijzonder van belang bij de ontwikkeling, de distributie en de installatie van een patch voor het corrigeren van een defect binnen een bestaande software.
* Lagere kosten - Door het automatiseren van de hand-off van ontwikkeling tot distributie worden de kosten voor het ontwikkelen en implementeren van software sterk gedrukt. Zodra het proces voor het releasen/implementeren is geïnstalleerd, kan het met een minimum aan inspanningen opnieuw worden gebruikt.

* Verhoogde kwaliteit en hogere betrouwbaarheid: door het automatiseren van het release-/implementeringsproces wordt het risico van menselijke fouten drastisch ingedijkt. Bovendien zorgt het geautomatiseerde proces voor een audit trail zodat eventuele softwaredefecten snel kunnen worden geïdentificeerd en gecorrigeerd.
End-to-End systemen voor softwaredistributie van Tivoli De suite van Tivoli voor beheeroplossingen wordt geschraagd door een op transactie gebaseerde technologie zodat alle client- en serversoftwarecomponenten op een accurate en volledig gesynchroniseerde wijze worden geïnstalleerd. Onderling afhankelijke componenten kunnen worden geïmplementeerd als een enkelvoudig systeem, om het bewerken van een toepassing te activeren of het gelijktijdig creëren van een nieuwe toepassing op alle systemen die deel uitmaken van het netwerk. Met MERANT PVCS ERM voor Tivoli zorgen ontwikkelingteams onmiddellijk voor hogere productiviteit en kwaliteit.

Het in 1976 opgerichte MERANT is toonaangevend op het gebied van de ontwikkeling van bedrijfsapplicaties. MERANT levert alle nodige producten en know-how die nodig zijn om een bedrijf het beste te laten halen uit zijn activiteiten dankzij een optimale inzet van informatietechnologie. Het Egility(tm) -raamwerk stelt bedrijven in staat hun bedrijfsapplicaties aan te passen aan de nieuwe vereisten van een e-business omgeving, het ontwikkelingsproces van nieuwe applicaties te beheren en de toegang tot data op diverse platformen, van mainframe tot Internet, te integreren in een enkele oplossing voor het hele bedrijf. MERANT realiseert een jaarlijkse omzet van 370 miljoen USD en telt een tweeduizendtal medewerkers. MERANT heeft om en bij de 500 technologiepartners en beheert meer dan 5 miljoen licenties op meer dan
35.000 sites -waaronder de volledige Fortune 100 en het leeuwendeel van de Global 500. Voor bijkomende informatie over MERANT en zijn oplossingen kunt u terecht op www.merant.com

MERANT heeft in Nederland kantoren in. Hardwareweg 32, 3821 BM Amersfoort
Tel.:033/450.20.70, fax: 033/450.20.80, e-mail:(bnlsales@merant.com)
Redactie: voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met: Creative Strategies, Benita Dreesen of Johan Perremans, Streekbaan 196,
1800 Vilvoorde
Tel.: 02/267.41.60, fax: 02/267.12.89, e-mail:
postmastercreative-strategies.be

Micro Focus is een gedeponeerd handelsmerk en MERANT is een handelsmerk van MERANT International Limited. INTERSOLV, DataDirect en PVCS zijn gedeponeerde handelsmerken van MERANT Solutions Inc. Alle overige handelsmerken die in deze mededeling vermeld worden zijn het bezit van hun respectieve eigenaars.