Politiebericht Friesland

Politiebericht Friesland: Regio 12-04-2000
Politieberichten van woensdag 12 april (07.00 uur) tot en met 13.00 uur

Abbega: oliemorsing
Dinsdag omstreeks 16.00 uur kwam er een melding binnen dat er olie dreef in de Bolswardervaart nabij de brug van Abbegasterketting. De olie bleek afkomstig te zijn van een (werk)boot, die vlak bij de brug lag afgemeerd. Via een slang, die aangesloten zat op een 250 litertank, liep gasolie in het water. De slang was op de grond gevallen en daardoor liep de gasolie via overheveling in het water. De boot was eigendom van een bedrijf uit Bant. Het bedrijf heeft de gasolie opgeruimd. De milieudienst heeft ter plaatse watermonsters genomen. Tegen het bedrijf is proces-verbaal opgemaakt.
Sneek: inbraak pub
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in de Irish Pub aan de Marktstraat. Door verbreking van een slot in de toegangsdeur kwam met de pub binnen. In de zaak werden twee speelautomaten opengebroken. Het daarin aanwezig geld werd weggenomen. Door de eigenaar is aangifte gedaan.

Drachten: inbraak zwemclub
In de nacht van dinsdag op woensdag werd ingebroken in het clubgebouw DZ&PC aan de Reidingsweg. Met een steen werd een ruit vernield. Mogelijk dat men geld mist uit de kassa, doch dit is niet zeker, daar door het bestuur nog geen aangifte is gedaan.

Drachten: diefstal
Woensdag omstreeks 06.40 uur werd door een getuige, een man van 45 jaar uit Drachten, gezien dat een man met twee lege kratten frisdrank liep over de Eems. Ter plaatse werd de man, een 20-jarige inwoner uit Drachten, met de kratten aangetroffen. Het was niet duidelijk waar hij deze kratten vandaan had gehaald. De man zei de kratten gevonden te hebben. De man is aangehouden. Naar de herkomst van de kratten wordt een onderzoek ingesteld.

Heeg: diefstal buitenboordmotor
Van dinsdag op woensdag werd van een zeilboot, die lag afgemeerd in de jachthaven van Heeg een buitenboordmotor weggenomen. Het betrof hier een Yamaha, blauw van kleur. De eigenaar, een man van 36 jaar uit IJlst, heeft aangifte gedaan.

Drachten: inbraak kantine
Van dinsdag op woensdag werd ingebroken in de kantine van de korfbalvereniging `Drachten`, aan de Sportlaan. Een raam van de kantine was ingegooid. In de kantine is een doos snickers leeggehaald. Namens de korfbalvereniging heeft een 33-jarige inwoner uit Drachten aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272