Interxion ondersteunt infrastructuur internetprovider Wish

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000
P e r s b e r i c h t

INTERXION ONDERSTEUNT INFRASTRUCTUUR WISH

Amsterdam, 12 april 2000 - Het Internet Exchange Center van InterXion op Schiphol gaat managed services te verzorgen voor WISH, één van de grootste gratis Internet providers in Nederland. Het InterXion Internet Exchange Center is een belangrijk knooppunt in het internationale telecomverkeer dat WISH nodig heeft om haar infrastructuur te ondersteunen en content- en business-to-business diensten uit te breiden. InterXion's Europese netwerk van Internet Exchange Centers maken het ISPs, web hosting companies, content providers en ASPs mogelijk om spraak- en dataverkeer efficiënt af te handelen en te verbinden met de belangrijkste Europese glasvezelnetwerken.

WISH was de eerste Internet provider die gratis toegang tot het Internet leverde in Nederland en heeft inmiddels 200.000 abonnees. WISH beschikt, na het sluiten van een strategische samenwerking met Ericsson, over een eigen hoogwaardige Internet infrastructuur. WISH groeit snel en maakt deel uit van het netwerk van Internetbedrijven in Newconomy. Het bedrijf investeert voortdurende in vernieuwende contentdiensten voor abonnees en zakelijke cliënten. WISH heeft een eigen telecomlicentie en bereidt zich voor op het leveren van Internetdiensten via Wireless Application Protocol (WAP). Voor deze nieuwe dienst gebruikt WISH de modernste Ericsson telecominfrastructuur in de ruimtes van InterXion's Internet Exchange Center op Schiphol.

InterXion ondersteunt in haar geavanceerde Internet Exchange Centers bedrijven zoals WISH bij het deskundig installeren, beheren en onderhouden van hun systemen. Met deze diensten is InterXion toonaangevend in de ontwikkeling van Internet Exchange Centers voor groepen van telecom- en Internet gerelateerde bedrijven. InterXion heeft onlangs 100 miljoen Euro financiering verkregen om de bestaande faciliteiten in Amsterdam, Londen, Frankfurt en Parijs uit te breiden en Internet Exchange Centers te bouwen in de belangrijkste Europese zakencentra zoals Brussel, Düsseldorf, Kopenhagen, Madrid, Milaan, Stockholm en Wenen. In de tweede helft van dit jaar zullen
11 Europese faciliteiten operationeel zijn.

Jakob Pieterman, Algemeen directeur van WISH: "Met het professionele netwerk van de onafhankelijke Internet Exchange Centers van InterXion hebben wij betere toegang tot en controle over zowel spraak-, data- als VOIPverkeer. Efficiëntie in internationaal verkeer en de ongelimiteerde capaciteit die wordt geboden, versterken ons vermogen om sneller en goedkoper te werken. Om onze klanten optimaal te bedienen hebben wij een solide basis gelegd en zijn wij voorbereid op een draadloze toekomst. De tijd is rijp om ons op onze marketingcapaciteiten en superieure content te richten: dit onderscheidt ons van andere providers. InterXion ondersteunt ons in dit streven."

Over InterXion:
InterXion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van onafhankelijke Internet Exchange Centers voor Internet Service Providers, e-commerce providers en telecombedrijven in Europa. De bestaande faciliteiten van InterXion in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs breiden voortdurend uit. Alle faciliteiten zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale carrier netwerken en met de Europese Internet exchanges. Elk Internet Exchange Center levert diensten met toegevoegde waarde, speciaal ontworpen voor de specifieke behoeften van geavanceerde netwerken zoals interconnectie tussen ISP's en Carriers voor data en voice, hubbing en switch partitioning. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om via de Virtual Dealing Room op een beveiligd deel van het Internet telecomminuten en bandbreedte te verhandelen. De faciliteiten zijn beveiligd en voorzien van uitgebreide glasvezelbekabeling, airconditioning en UPS.

Over WISH:
Worldwide Internet Services Holland (WISH) is een dynamische en innovatieve Internet Provider die zich bezig houdt met het leveren van een compleet pakket Internetdiensten aan zowel de particuliere als de zakelijke markt. Als eerste Internet Provider in Nederland verschaft WISH haar particuliere klanten gratis onbeperkt Internettoegang. Bovendien biedt WISH als snelst groeiende Provider haar klanten ongelimiteerde bandbreedte. Daarnaast bezit WISH hoogwaardige hardware die ervoor zorgt dat iedere WISH gebruiker over snelle en probleemloze verbindingen met het World Wide Web beschikt.
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie: