Congres 'ICT Security Management' voor informatiebeveiliging

Datum nieuwsfeit: 12-04-2000
Nederlands Genootschap voor Informatica

Vorige Overzicht Volgende ICT Security Management 2000 Het evenement van en voor informatiebeveiligend Nederland met het NGI en adresgegevens Help functie

Deze activiteit, georganiseerd door Afd. Beheer en Beveiliging vindt plaats op : Wo 12-04-2000 tot 13-04-2000

Beschrijving

Het evenement van en voor informatiebeveiligend Nederland

In vervolg op het succesvolle evenement 'No Security, No Business', begin 1999, hebben ITSMF Nederland en ten Hagen & Stam Uitgevers het initiatief genomen tot een grootschalig security congres, op 12 en 13 april 2000, onder de naam 'ICT Security Management 2000'. Andere belangengroepen, zijnde Norea, ISACA, Platform Informatiebeveiliging, NGI afd. Beveiliging en NGI afd. Beheer ondersteunen dit initiatief en participeren in stuurgroep en programmacommissie. Zo bent u verzekerd van een zeer zorgvuldig samengesteld programma waarin het onderwerp van zoveel mogelijk invalshoeken belicht zal worden.

ICT Security Management zal een jaarlijks terugkerend evenement worden waarin alle professioneel betrokkenen in het werkveld van ICT-security worden geïnformeerd over actuele ontwikkelingen en de stand van zaken rond dit thema. Het congres zal de belangrijkste aspecten van het werkveld uitwerken volgens de aandachtsgebieden beheer, beveiliging, recht en auditing.

Met de opkomst van e-commerce zal de aandacht voor security exponentieel toenemen. Momenteel zijn al meer dan 10.000 virussen actief en er worden elke maand zo'n 150 tot 200 nieuwe aan toegevoegd. Computercriminaliteit is wereldwijd de snelst toenemende vorm van criminaliteit, en een zeer groot deel van het bedrijfsleven maakt gebruik van illegale software. Hoewel de financiële wereld geen cijfers vrijgeeft over de schade door computerfraudes bestaat de indruk dat deze nu al gigantische vormen aanneemt. Door het grootschalig koppelen van informatiebestanden neemt de zorg om individuele privacy snel serieuze vormen aan. Alle reden om de aandacht voor security aan te scherpen.

Dagvoorzitter Piet de Kam, directeur Belastingdienst Automatiseringscentrum, zal twee dagen lang de bezoekers van het congres door een grote verscheidenheid aan inhoudelijke presentaties loodsen. De organisatie heeft al een groot aantal bestuurders en kenniswerkers uit het werkveld met een grote staat van dienst bereid gevonden hun inzichten en ervaringen met het publiek te delen. Zo zal plaatsvervangend directeur van de Registratiekamer John Borking vertellen hoe de Registratiekamer invulling geeft aan de nieuwe Wet Bescherming Persoonsgegevens. Maar ook de trendwatchers Michiel Boreel van IQUIP en Theo Koster van Partitec zullen hun toekomstvisie op het gebied van ICT-beveiliging met u delen. En een analyst van Meta Group zal een visionair verhaal vertellen over de stand van zaken in ICT-beveiling.

Tijdens het congres zal tevens een informatiemarkt worden georganiseerd, waar bezoekers kennis kunnen nemen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de producten en diensten op het gebied van ICT security en er zal een zestal workshops gegeven worden. Op de avond van de eerste congresdag zullen bezoekers ruimschoots de gelegenheid hebben op informele wijze met collega's uit het werkveld van gedachten te wisselen.

Het congres zal gehouden worden op woensdag 12 en donderdag 13 april 2000 en de betrokken organisaties verwachten tussen de 300 en de 400 bezoekers. Het programma kent een vijftal plenaire sessies en 6 parallelsessies van 4 tracks. Voor de inhoud van het programma en inschrijvingen kunt u in januari terecht op www.itbeheerplein.nl en www.itsmf.nl. Indien u graag per post op de hoogte wilt worden gehouden, stuur dan een e-mail met uw naw-gegevens naar: (info@itsmf.nl) o.v.v. ICT Security Management 2000.
Meer informatie over deze activiteit kunt u verkrijgen bij (info@itsmf.nl) o.v.v. ICT Security Management 2000Kosten:
Lokatie