Bewoners centraal in krant Nijmegen

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000

Binnenkort: Bewoners centraal in aprilnummer

NIJMEGEN - Minister Van Boxtel heeft het meermalen gezegd: zonder de inzet van bewoners is het grotestedenbeleid nergens. Daarom in het nummer dat binnenkort verschijnt veel aandacht voor bewoners en bewonersinitiatieven.

* Uit 'maatschappelijke bewogenheid' gooit Paul Nunnink zich in het buurtwerk in Dukenburg en Lindenholt, vanuit een duidelijke visie op de communicatie tussen overheid en burger.
* De inzet van Willie van Gemert voor de Benedenstad is bijna legendarisch. Bevlogen vrijwilliger, pleitbezorger voor de buurt. Politicus in spe, om de belangen van de wijken te behartigen.
* De Werkgroep Hessenberg weet dat na tien jaar bergen verzetten, het echte werk nog moet beginnen.

* De Kerngroep Limos bevindt zich in een belangrijk stadium. Binnenkort wordt besloten hoe de bebouwing van het voormalige kazerneterrein, midden in hun woongebied, eruit gaat zien.
En verder...
De Ouder-Kindcentra zijn de Nijmeegse versie van de landelijke Moeder- Kindcentra. Zij werken volop aan hun emancipatie en zelforganisatie. / Woninginbraken en vandalisme brengen onze columnist ertoe zijn huis te koop te zetten. / De open aanpak om tot een Nijmeegse Stadsvisie te komen, is niet alleen uniek maar ook succesvol.
Bovendien: een uitgebreide pagina met links die aansluiten bij de artikelen of verwijzen naar interessante sites van overheid en instellingen.

Het aprilnummer van de Gezamenlijke Aanpakkrant is vanaf 16 april 2000 online te lezen. De gedrukte versie ligt vanaf 18 april 2000 in Nijmegen onder meer in het gemeentelijk informatiecentrum Open Huis en de filialen van de bibliotheek. Reacties aan:
(redactie@aanpakkrant.demon.nl)

De Gezamenlijke Aanpakkrant brengt nieuws en informatie over het Nijmeegse grotestedenbeleid en andere zaken die de leefbaarheid ten goede komen. De krant wordt uitgegeven door de Gemeente Nijmegen, Directie Wijkaanpak & Leefbaarheid. De inhoud geeft niet noodzakelijk de mening van het stadsbestuur weer.

reageren gezamenlijke Gezamenlijke Aanpakkrant aanpak krant