UPC en SBS passen overeenkomst aanbod tot omwisseling aan

Datum nieuwsfeit: 13-04-2000

UPC

UPC en SBS passen overeenkomst aan

UPC En SBS Passen Overeenkomst Omtrent Aanbod Tot Omwisseling Aan

Amsterdam, Nederland en Luxemburg, - United Pan-Europe Communications (Nasdaq: UPCOY; Amsterdamse Effectenbeurs (AEX): UPC en SBS Broadcasting (Nasdaq: SBTV; AEX: SBSB) hebben vandaag aangekondigd dat UPC, niettegenstaande een 'trigger event' die werd veroorzaakt door de recente daling van de prijs van het aandeel UPC, ervoor heeft gekozen om de overeenkomst omtrent een aanbod tot omwisseling van 9 maart niet te beëindigen. De partijen zijn overeengekomen deze overeenkomst zodanig aan te passen dat UPC, indien de gemiddelde slotkoers van UPC tijdens een willekeurig gekozen periode van 10 dagen onmiddellijk voorafgaand aan de aanvang van het aanbod tot omwisseling niet meer zou zijn dan het aangegeven niveau, dat momenteel overeenkomt met USD 49,00 per aandeel, het recht zou hebben de overeenkomst omtrent aan een aanbod tot omwisseling te beëindigen voorafgaand aan de aanvang van het aanbod.

In een gezamenlijke verklaring was het commentaar van Mark Schneider, voorzitter en CEO van UPC, en Harry Evans Sloan, voorzitter en CEO van SBS: 'Wat wij vandaag zijn overeengekomen is een goede afspiegeling van de intentie en de wens van beide ondernemingen om door te gaan met onze eerder aangekondigde transactie, niettegenstaande de recente beroering op de financiële markten. Wij zijn er nog steeds vast van overtuigd dat de combinatie van onze bedrijven en de voortzetting van de samenwerking tussen onze bedrijfseenheden duidelijk in het meeste belang van de aandeelhouders van beide bedrijven is.'

Wettelijke afwijzing van aansprakelijkheid en wettelijke bepaling ter bescherming tegen onredelijke aansprakelijkheidsstellingen:

De aanpassing van de overeenkomst omtrent een aanbod tot omwisseling van 9 maart is een specifiek juridisch document dat moet worden gelezen in combinatie met de overeenkomst omtrent aan een aanbod tot omwisseling. De omschrijving van de aanpassing die hierin is uiteengezet wordt in zijn geheel weergegeven met referte aan de volledige tekst van de aanpassing, waarvan een kopie is gedeponeerd bij de US Securities and Exchange Commission. Behalve zoals in deze aanpassing vermeld, blijven alle wettelijke termen en voorwaarden van het aanbod tot omwisseling onveranderd.

Het aanbod tot omwisseling voor de uitstaande aandelen van SBS is nog niet ingegaan en deze aankondiging is geen aanbod tot koop noch een verzoek tot een aanbod om effecten te verkopen. Het aanbod wordt alleen gedaan via een prospectus en de akte van overdracht.

Contactpersonen: Investeerders - Chris Plunkett of Michael Smargiassi, beide van Brainerd Communicators, Inc., +1 212-986-6667; Media - Jeff Pryor van Pryor of Catriona Cockburn,
Citigate Dewe Rogerson, +44-171-282-29-24, allen voor SBS Broadcasting; of Henrietta Hirst, directeur van Group Corporate Communications, +44-207-518-7996, fax - +44-207-518-7981, of GSM +44-788 74-2375, (henrietta@upclondon.com), orfChris Smith, Managing Director Corporate Development, +44-207-518-7988, (csmith@upclondon.com), beide of UPC/

13 apr 00 09:56